Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bassforumets altmulig-chat!


Mytola

Anbefalte innlegg

Bassisten i bandet til en gitarist-kamerat av meg har to Dingwaller. Håper jeg kan bli med på en øving der en gang og teste. Hehe.

En custom 6-strenger satt opp til F# B E A D G og en vanlig firer. Samla nypris på 60-70k et sted. Dyre basser, men jeg tror de er veldig verdt det. :P

åååå....nå kjente jeg et lite sug etter en sekser satt opp fra F#..... :D

Hvilke basser kunne fungert med dette? Må ha 35" skala iallefall kan jeg tenke meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pingle! Øystein og jeg lempa en sub på 100kg inn i stua mi i dag :D

Har jeg påstått noe annet eller? Hadde jeg vært Hulken så hadde jeg spammet "post bilde av deg sjøl"-tråden med pumpebilder hvor jeg står i singlet sammen med ei sjølbruningsberte. :D

For å slenge inn en brannfakkel: TF, er du likegyldig til hvordan gitarer låter? :P

Jeg vet ihvertfall at jeg har en formening om hvordan instrumenter skal låte i en gitt setting, og noe av det jævligste jeg veit er dårlig bass, da representert ved lyd som er feilskrudd ut av helvete. Faen meg nesten like ille som en trommis som ikke speller i takt ass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan dere ikke bare pælme all den elektriske driten deres og spelle ståbass?

Fordi elgitarister på død og liv skal spille så h.... høyt gjennom fullstacket sitt. For man får jo ikke skikkelig tone på vrengen før utgangstrafoene går i metning og høyttalerelementene nesten bunner talespolen i magneten. Hadde gitarister holdt seg til 6 nylonstrenger og klassisk gitar, så hadde ståbass vært helt greit.

;)

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bassisten i bandet til en gitarist-kamerat av meg har to Dingwaller. Håper jeg kan bli med på en øving der en gang og teste. Hehe.

En custom 6-strenger satt opp til F# B E A D G og en vanlig firer. Samla nypris på 60-70k et sted. Dyre basser, men jeg tror de er veldig verdt det. :P

Hvis vedkommende får F# til å låte fint må jeg isåfall gratulere. Alt jeg har hørt til nå som går så dypt eller enda lenger ned har ikke akkurat hørtes bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarge: Et kremeksempel av "same shit, different wrapping". De er identiske bortsett fra at chassiet på Black Line er sort.

Jøss. En tusenlapp for å få gul farge, altså.

Da må jeg jo spørre kjapt om hva folket mener er best av TC Electronics BH250 og MarkBass Little Mark 250?

Fra Thomann er jo disse identisk priset (dersom man altså kan leve med Little Mark 250 med svart front).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.