Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bassforumets altmulig-chat!


Mytola

Anbefalte innlegg

Da var nytt bassanlegg i hus. Det ble ikke EBS, da jeg etterhvert hørte en del skit om Classic-serien. Jeg endte opp på Ashdown ABMEVOIII 900 topp og ABM410 - kabinett. Planlegger å kjøpe til en 15" når jeg får råd. Takk for innspill her på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik.. Den er helt strøken, nylig fått en setup samt oljet gripebrettet og har nye Dunlop Nickelplated Steel strenger (45 - 125). Spiller nydlig, Skulderen min liker bare ikke hvordan halsen plasserer seg.

Tusen takk for innsatsen og billedtagningen, men jeg har kommet til at jeg skal være fornuftig. Spiller ikke i no band om dagen, og har vel mellom fem og ti basser. Det får holde.

Har fortsatt ikke fått noe tall på hva jeg kan selge Tributen for? Blueburst, mint, L2500..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten noen som sverger til Markbass-rigg her? Har bare prøvd en i butikk, men likte godt det jeg hørte. Dessverre var den langt utenfor mitt budsjett.

Jeg har spilt på Mark Bass i flere år, og har hatt tre forskjellige amper og fire kabinetter. Jeg liker MB svært godt, lett vekt og god lyd. Det finnes nok merker som imponerer vel så mye i butikken, men etter min erfaring så er det veldig lett å få det til å låte på scena, og det er jo det som teller. Nå spiller jeg på Genz Benz, som har mye av de samme egenskapene, men kan låte litt mer rør hvis man vil.

Jeg har ingen problemer med å anbefale Mark Bass!

Ps! jeg har en Genz Benz amp tilsalgs... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarge- sjekk ut EBS reidmar hvis lyden av Markbass er fristende, men prisen ikke er det. Låter veldig likt, og kanskje bedre, hvis jeg tør driste meg til å hevde det hvis man presser litt. Virker som om EBS ikke komprimerer like tidlig som markbass.

Jeg siklet på Markbass og handlet Reidmar på strak arm etter å ha testet. Den har akkurat det du trenger som bassist, verken mer eller mindre.Synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarge- sjekk ut EBS reidmar hvis lyden av Markbass er fristende, men prisen ikke er det. Låter veldig likt, og kanskje bedre, hvis jeg tør driste meg til å hevde det hvis man presser litt. Virker som om EBS ikke komprimerer like tidlig som markbass.

Jeg siklet på Markbass og handlet Reidmar på strak arm etter å ha testet. Den har akkurat det du trenger som bassist, verken mer eller mindre.Synes jeg.

Der må jeg si meg helt uenig! Vel er Reidmar veldig bra til prisen, men MB amper som feks Little Mark, F500/F1 spiller ringer rundt Reidmaren til et par lapper mer. De ampene har også mye mer bånn. Prøver du å dra på i bånn på Reidmaren, så slår limiteren inn temmelig kjapt. Jeg har eid de overnevnte MB ampene, og hatt Reidmar til en grundig test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig det. For all del, "Den beste bilen i væla" og så videre.. :)

Jeg hadde nå den opplevelsen selv etter å testet mot en bekjents MB, og leste etterpå (og ikke på harmony central) at andre hadde den samme følelsen. Uansett, alle forsterkerne fungerer utmerket slik jeg ser det, og så blir det litt smack und behack, da. Kanskje. Dette er ikke eksakt vitenskap.

Kanskje jeg hadde ment det samme som deg med andre kasser, for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En guitard våger seg inn på denne tråden... :ninja:

Jeg har en Yamaha BB på lån, og koser meg med å spelle litt bass nå og da :) Tenker etterhvert å mekke meg en Warmoth-bass. Har funnet ut at det er «P»-pickupen på BB-bassen som tiltaler meg mest. MEN jeg har en tendens til å like looken på Jazz Bass bedre! Så, hva ville dere gått for til ganske streit råkkebass med plekter? Jazz Bass med J+P-oppsett? :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.