Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bassforumets altmulig-chat!


Mytola

Anbefalte innlegg

Ser ingen anbefaler Ampeg, men en kontakt av meg, som er bassist i et verdenskjent band, han anbefaler Ampeg. Ikke favoritt, men høyt oppe. Han sa at å kjøpe en billig Ampeg er god valuta. Jeg skal ikke gjøre det da men. Han skjønte fint lite da jeg sa at veldig mange her på forumet hatet det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene billige Ampeg-comboen jeg har spilt på (var vel en BA110 eller noe) var i alle fall dritkjip. Brukte denne som monitor for meg selv, og kjørte lyden rett i PA, selv med effekter. Vanligvis ønsker jeg to spor, et rent rett i PA og et mikka opp forsterker til effekter. Når det er sagt så har jeg spilt på en svær stack med 8x10 og SVT Classic (tror jeg). Det var jo andre boller. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Fikk nylig GAS på det rene designet på en Fender Aerodyne Jazz bass i sort. Men egentlig er det en 5-strenger som er neste steg for meg. Så oppdaget jeg Squier Deluxe Jazz Bass V Active (5 String) Black.

0300575506_frt_wmd_001.jpg

Noen av dere som har prøvd en slik og kan dele erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Prøver meg her før eg starter ein ny tråd. Har ein Trace Elliot Twin Valve bass topp med to 12ax7 og to 6550 rør. Meiner den er på 115 watt. Har eit Trace Elliot 4x10 og eit 1x15 kabinett + flightkasse. Kjøpte dette brukt i 96, men vurderer å selge grunnet lite bruk. Er det nokon her som har ei meining om kva ein kan få for denne riggen i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Prøver meg her før eg starter ein ny tråd. Har ein Trace Elliot Twin Valve bass topp med to 12ax7 og to 6550 rør. Meiner den er på 115 watt. Har eit Trace Elliot 4x10 og eit 1x15 kabinett + flightkasse. Kjøpte dette brukt i 96, men vurderer å selge grunnet lite bruk. Er det nokon her som har ei meining om kva ein kan få for denne riggen i dag?

Kabinettene får du nok ikke mye for, kanskje et par lapper pr stk. Men ampen kan du få litt for hvis du er heldig. Men jeg tror ikke du får 10 lapper samlet slik markedet er i dag. Kanskje Hoba på Hobas backline kan gi deg en takst? Lykke til med salget ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde jeg forsikre bassutstyret mitt? Skal på Folkehøgskole og etter hvert studere. Hvis jeg begynner å gige litt (som jeg håper på), så kommer jeg vel til å dra det med meg en del. Det blir vel dekket av mammas innbo så lenge jeg har det på hybelen?

Det er ikke snakk om alt for mye verdier. Til sammen blir det vel rundt 30.000 kroner tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens lille, billige påstand om bass og effekter:

Behringer Warp Distortion WD300 fungerer faktisk helt fint til bass. :)

(Man må bare passe på å bruke strømforsyning, for denne tømmer batteriene ganske raskt... Og etter min mening trives pedalen bedre med strømforsyning enn med batteri, også lydmessig)

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.