Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bassforumets altmulig-chat!


Mytola

Anbefalte innlegg

Fordi dere er innvandrere på et GITARforum. :D

Nå er det i all hovedsak bassgitar som diskuteres her blant bassistene. Så vi er godt innenfor definisjonen av gitar. :)

Etter din egen definisjon er det vel du som er partycrasher i basstråden. ;)

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss. En tusenlapp for å få gul farge, altså.

Da må jeg jo spørre kjapt om hva folket mener er best av TC Electronics BH250 og MarkBass Little Mark 250?

Fra Thomann er jo disse identisk priset (dersom man altså kan leve med Little Mark 250 med svart front).

Ingen synspunkter på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

...men nå begynner pakkene å komme fra Thomann. I går kom dette:

TC-Electronic-BH250.png

DE210H_sm.jpg

PS. Bildene er ikke heeelt i samme målestokk. ;)

Førsteinntrykk (jeg er ikke så bortskjemt med utstyr fra før): Herlig! Dynamisk, artikulert og med betydelig mer trykk i hele frekvensregisteret ift min EBS Classic Session 60. Jeg har ikke A/B-testet, men for meg virker det ikke som dette kabinettet lydmessig viker tilbake for f.eks. Ashdown Mag-210-T, som jeg har testet hos forhandler. Byggemessig er det sikkert litt mer plast i Kustom-kabinettet, men så er det også lettere, noe som for meg faktisk var et poeng; det skal være greit for en person (meg) å flytte riggen alene.

Denne er også på vei (litt forsinket i transporten) for å komplettere stacket, som da vil bestå av 210 + 115:

DE115H_sm.jpg

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om det finnes billige 112 eller 110 basskabinetter å få kjøpt? Nevnte jeg at det skulle være billig? Det er snakk om rett og slett et backupkabinett for BH250-ampen til hjemmeøving og slikt, siden kabinettstacket vil stå i øvingslokalet.

Et alternativ er om det er å få tak i en billig tomkasse (les: tomt kabinett) som jeg kan sette element i. Men jeg orker/gidder ikke bygge kassen selv denne gangen.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer DGCF og bruker effektbokser inkludert pedaltuner, så tuner og mute på ampen er ikke viktig for meg.

Spilte uten effektbrett i dag, og må faktisk innrømme at det var praktisk med tuner. Og selv med min sære tuning, så har den tre av fire toner. Og F-strengen dekkes av flageolett i 7. bånd, som blir en C.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynte med drop D fordi enkelte låter rett og slett krevde noter dypere enn standard E. Samtidig liker jeg følelsen på 4-strengere og så ikke poenget med 5 strenger. Men drop D ødelegger jo den enkle, logiske stemmingen med 5 halvtoner mellom påfølgende strenger. Forsøkte dermed DGCF, og trivdes så godt med det at jeg ikke har sett meg tilbake siden. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.