Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bassforumets altmulig-chat!


Mytola

Anbefalte innlegg

Jeg VET at 8x10 er noe helt annet enn 2x10 :P Jeg er ganske sikker på at Hartke ampen kommer til å funke for meg, veldig mange av mine turnerende idoler og folk med god lyd har begynt å bruke nøyaktig den riggen, så den kan nok gjøre jobben for en ydmyk øvingslokale-bassist :P (Kan f.eks nevne allerede nevnte David Ellefson, Frank Bello, Stu Hamm, Billy Sheehan, Eddie Jackson og selvom jeg ikke er noen fan av ham: Victor Wooten) dette er alle folk jeg digger tonene til. Men jeg tenker fremdeles litt på Aguilar'en altså :P

Selv om den Harte ampen låter bra, så finnes det hauevis med amper som låter bedre. Det at så mange kjente artister bruker den, har nok noe med at Hartke kan levere akkurat den riggen hvor som helst de spiller, det kan ikke Aguilar osv.

Apropos Aguilar, du bør teste DB751 hvis du får sjansen. Det er en ballerystende opplevelse å gigge med den ampen, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du bør teste DB751 hvis du får sjansen. Det er en ballerystende opplevelse å gigge med den ampen, hehe

Det er også en radbrekkende opplevelse å bære den til giggen, så vidt jeg har skjønt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om den Harte ampen låter bra, så finnes det hauevis med amper som låter bedre. Det at så mange kjente artister bruker den, har nok noe med at Hartke kan levere akkurat den riggen hvor som helst de spiller, det kan ikke Aguilar osv.

Apropos Aguilar, du bør teste DB751 hvis du får sjansen. Det er en ballerystende opplevelse å gigge med den ampen, hehe

Tja, Det har vel mer for seg med den LH1000 det faktum at disse bassistene er de som har hatt noen av mine favoritt-toner da. Spesielt når det gjelder Jackson, Bello og Ellefson, så jeg vet at deres tonale preferanser er ganske nært min. DB751 har jeg ikke tenkt å tenke på engang, alt for dyr og fancy. jeg er ute etter en ren og ærlig amp uten for mye dill, og etter de ønskene og det jeg har hørt om den, så virker LH1000 som ett veldig godt valg til det. Men seff skal jeg teste de.Kan jo for all del spørre butikken om jeg kan få låne begge ampene for å bestemme meg når Juni kommer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt meg bassamp, EBS Reidmar. Gleder meg til å prøve den!

Komponenter til kasse er bestilt, gratis frakt fra Ljudia hele helgen!

Åh! Dette må du lage byggetråd av. Jeg har lurt en del på hva fra Ljudia som faktisk fungerer til hhv. PA-, bass- og gitarkabinetter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, Det har vel mer for seg med den LH1000 det faktum at disse bassistene er de som har hatt noen av mine favoritt-toner da. Spesielt når det gjelder Jackson, Bello og Ellefson, så jeg vet at deres tonale preferanser er ganske nært min. DB751 har jeg ikke tenkt å tenke på engang, alt for dyr og fancy. jeg er ute etter en ren og ærlig amp uten for mye dill, og etter de ønskene og det jeg har hørt om den, så virker LH1000 som ett veldig godt valg til det. Men seff skal jeg teste de.Kan jo for all del spørre butikken om jeg kan få låne begge ampene for å bestemme meg når Juni kommer :P

DB751...dyr ja..fancy? Nix! Rett-fram amp dette! Det som er dumt er at har du først testet den, så glemmer du det aldri :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bassen er jo lettere preget av idiotiske designfeil fra Rickenbacker, men det er slikt som det er lett å fikse på.. må bytte trussrodden (som er ganske klurete i utgangspunktet) og stolen er litt klurete (Hei Hipshot!)

Men dette er en sånn pen bass som jeg ikke kommer til å selge, den er for raff i hjørnet med bokhyllen om jeg finner ut at jeg hater den :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nesten ikke tatt i bassen på et år. Det er blitt den lengste perioden i livet mitt uten noen form for musikkinterresse, og jeg må ærlig si at jeg lurer litt på om det faktisk noensinne kommer tilbake igjen. Merker også at jeg egentlig ikke synes det er så farlig uansett, av en eller annen grunn... :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.