Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bassforumets altmulig-chat!


Mytola

Anbefalte innlegg

Så nedtur... Jeg elsker denne bassen, den låter og spiller slik som jeg digger... men den må ende opp som hjemme/innspillingsbass fordi skulderen min ikke takler det som er vekttpunktet til en Spector av den tyngre garde :( Men ikke F.. om hun selges :P Kanskje jeg skal prøve meg på en ComfortStrap, de skal visst funke fett på Spectorer. Vurderer å prøve meg på G&L igjen, har aldri hatt en med "G&L" halsen..

En til jeg har lagt merke til: Det øvre hornet på det aller fleste basser stopper omtrent ved 12. bånd. På Spectorene stopper de ca. ved 14. bånd (på 4LX-35'en jeg har, hvertfall, husker ikke hvordan det var på den du overtok). Det påvirker nok vinkelen mellom arm og hals en del. Jeg har nok slitt litt med det selv (dog ubevisst: Jeg merker jeg velger G&L'en fremfor Spectoren hver gang jeg plukker opp en bass), men ikke i så stor grad at det ble et problem, slik det åpenbart har blitt hos deg.

Om du er skikkelig committed kan du jo få borret ut rom til en lengre hylse, slik at du kan få justert dette punktet så mye du vil. Prøv deg frem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jass, som sagt, så selges den ikke, så jeg kan nok styre rundt med den.. Jeg har litt lyst på en G&L tribute med en litt mer solid hals en det jeg er vant med.

Jeg bor omtrent på øvingslokalet tidvis, så jeg kan finne på å bli stående 5 - 6 timer med den rundt halsen, og jeg merker det er en befrielse hvergang jeg går over på Status warmothen min som er stemt i H, for de få sangene jeg driver med den på. Jeg mener å huske at 4LX-35'en er mye lettere enn den jeg har? Det var vertfall noe helt annet den gangen jeg hadde den og en annen Euro. Men jeg merker at hele tyngdepunktet ligger ganske sentrert rundt stolen, der forsåvidt massen i disse bassen ligger.

Kan hende det hjelper bare om jeg gidd å ta meg tid til å begynne å trene litt :P

Jeg får låne en Rickenbacker neste helg, så vi får se hva jeg ender opp med etterhvert her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den gode gamle Moody-reimen min, da :P Men som sagt, har tenkt å prøve meg på Comfort Strapp, Da det er de som Spector selv anbefaler for bassene, og de skal vært drøyt behaglige.

Men jeg er fremdeles forelsket i Blueburst G&L'er, og det ligger en med standard halsbredde på musikkweb. Men jeg har jo planer om å bruke en del penger på en skikkelig plugg av en forsterker og nå.. Combo er vel og bra, men jeg savner en amp som dytter meg i ryggen, det klarer ikke TC comboen. Blir nok en Aguilar AG500 amp med 2 4x10 Hartke Hydrive kabinetter.

Men hey, Feriepenger og skattepenger, må da bruke de på noe :P

Den ampen låter fint, men er langt fra noen kraftplugg. Jeg spilte en gig med den, men synes det ble litt lite headroom. Prisen har jo også blitt ganske drøy etter ar Englund tok over importen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, MYe av lydkraften har jo med hvor mye lyd du skyver og da.. Hva slags kabinett brukte du? og var det 4 eller 8 ohm? Jeg vurderer egentlig om jeg bare skal kjøpe en "HyDrive" rig med LH1000 hodet til Hartke.. Digger tonen som David Ellefson (Megadeth) og Frank Bello (Anthrax) har for tiden.

Hva mener du?

Jeg brukte et Genz Benz Uber410, 4 ohm

Jeg har også prøvd den Hartke ampen, låter greit, men 1000w? Never! Men nå kan det jo hende at de Hydrive kassene er lette å drive, og da vil det nok funke.

Endret av Bugbass
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Jeg mener at ett 8x10 setup kommer alltid til å være mer høylydt enn 2x10 med samme kraften. Jeg trenger egentlig ikke så sinnsykt mye kraft, men jeg vil ha noe litt me2r stolbart enn disse digitale greiene jeg har nå (POD'en driver å dør, TC comboen driver å tuller litt innimellom den og..) samt at det kan ta å dytte meg litt mer i ryggen en 2x10 combo, hehe.

Ellefson hevder at han ikke bruker LH1000 hodet på mer enn 2 - 3 live med Megadeth, så jeg tror det skal holde en god stund for meg :P Kommer sikkert til å kjøre en Bassdriver eller Tubescreamer og en eller annen Chorus forann denne ampen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk. Var på klinikk på Gjøvik med han Zappa plays Zappa- bassisten, og den var nedsatt med en tusenlapp, kostet meg tre tusen.

Klarte ikke å la det være. Konge låt den også, med de klassiske EBS- kabinettene. Nå har Kristoffer Eide solgt meg to Trace Eliott- elementer for hele 250 kroner, og sag har jeg, så jeg tipper dette blir lyd for pengene, i det minste. Blir det ikke bra nok, får jeg spare til et skikkelig kabinett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Jeg mener at ett 8x10 setup kommer alltid til å være mer høylydt enn 2x10 med samme kraften. Jeg trenger egentlig ikke så sinnsykt mye kraft, men jeg vil ha noe litt me2r stolbart enn disse digitale greiene jeg har nå (POD'en driver å dør, TC comboen driver å tuller litt innimellom den og..) samt at det kan ta å dytte meg litt mer i ryggen en 2x10 combo, hehe.

Ellefson hevder at han ikke bruker LH1000 hodet på mer enn 2 - 3 live med Megadeth, så jeg tror det skal holde en god stund for meg :P Kommer sikkert til å kjøre en Bassdriver eller Tubescreamer og en eller annen Chorus forann denne ampen.

810 er noe helt annet enn 210 ja, du blir sikkert happy med den Hartke ampen, den låter fint! De nye Ashdown ampene skal visstnok funke fint til en billig penge også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt meg bassamp, EBS Reidmar. Gleder meg til å prøve den!

Komponenter til kasse er bestilt, gratis frakt fra Ljudia hele helgen!

Testet den ampen på øvingslokalet en dag, ufattelig mye for pengene!! Veldig punchy liten klump, men ganske stram, så jeg tror den funker best med kabinetter med litt bånn i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i min amp (GK MB500 + GK 212MBE) i alle fall. Mer enn nok kraft til å backe meg opp på bandøving med sinna trommis og to gitarister som krangler om å spille høyest. Selv om ampen min er liten (toppen veier vel 2 kg) så sparker den fra seg. Ikke så veldig dyr heller, så da er jo alt fryd og gammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg VET at 8x10 er noe helt annet enn 2x10 :P Jeg er ganske sikker på at Hartke ampen kommer til å funke for meg, veldig mange av mine turnerende idoler og folk med god lyd har begynt å bruke nøyaktig den riggen, så den kan nok gjøre jobben for en ydmyk øvingslokale-bassist :P (Kan f.eks nevne allerede nevnte David Ellefson, Frank Bello, Stu Hamm, Billy Sheehan, Eddie Jackson og selvom jeg ikke er noen fan av ham: Victor Wooten) dette er alle folk jeg digger tonene til. Men jeg tenker fremdeles litt på Aguilar'en altså :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aguilar låter jo konge selv om det er noe stivt priset. Det kan også være at den leverer like mye effekt som LH1000'en til Hartke selv om den ikke er oppgitt til mer enn halvparten. Hadde du bodd i nærområdet kunne du prøvd nyampen min når den kommer ;)

Har en god gammel Kickback 12" som jeg kjøpte for en 10-11 år siden og den låter jaggu knallbra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.