Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bassforumets altmulig-chat!


Mytola

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...

Vel, TC comboen er nå i bruk :D Jeg mangler bare en 4 strengs bass til, jeg vet hva jeg vil ha, men det har jeg ikke råd til nå, hah.. :(

Hmm, litt sniking på talkbass kan ha sørget for at jeg funnet noe litt intressant, aktuelt prismessig dog kanskje en smule fancy for meg.. hmmm, kan bli spennende.

Endret av Thunder Fingers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.talkbass.com/forum/f126/fs-custom-p-j-sadowsky-preamp-sadowsky-pickups-bass-beauty-843605/

Om denne får en Status graphite hals uten innlegg så snart jeg har råd til det? Oh yeah :D

(og da vil jeg vel strengtatt ha nok deler liggende rundt til at jeg likegodt kan kjøpe en billig P bass kropp og bygge en P bass, haha.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Etter å hatt Sandberg California VM bassen i snart en uke nå er jeg utrolig fornøyd. Snart helg, og blir spilling alene, og med andre og lage melodi og tekster. Utrolig morsomt å lage noe egent. Men må jeg skru ut de skruene til feste til reima, visst jeg skal få straps-lockene på? Ble litt i stuss der... 379157_10151111569120276_750435275_22173524_2060082200_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva type locks det er, men kan si at det er en samme som stod i G&L jeg hadde. Og den kom fra Thunder Fingers igjen. Men det har seg slik at jeg kunne bare sette den rett inn i G&L og der sa det klikk, og da satt den. Her på Sandbergen er det en skrue som "hindrer" at jeg for klikket den inn. Lurer på om det er bare å skru den ut? Eller må jeg kjøpe ny?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt vage minne så satt det nok Dunlop Dual Straplocks på G&L'en, men det var en periode da jeg prøvde litt forskjellig før jeg falt tilbake på Dunlop.. Så ja, da må du kjøpe nye, og bare Dunlop passer til Dunlop. Skruen på reimfestet er den skruen som holder reimfestet på, så du må nok bytte.

Warwick har samme straplocks, men jeg tror de fleste av de er Flushmount (dvs at selve reimfestet er inne i kroppen.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Nice! Bilder?

Er det mye jobb å skifte stemmeskruer på en bass? Er det en jobb man kan gjøre selv, når man kan minimalt om DIY og modding? Trenger også tips til noen gode stemmeskruer som ligner mest mulig på originale P-bass-skruer på en MIJ P-bass fra '93.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.