Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bassforumets altmulig-chat!


Mytola

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

En ny bass i stallen. Det vil si, en gammel haug av en bass som jeg har byttet til meg. En Rickebacker kopi (Sigma) og er helt uspillbar :( Lurer på om jeg har noen mulighet for å fikse på halsen som er helt i bue og delaminert. Selve fingerbrettet er delvis løsnet fra halsen og det ser ikke pent ut. Skal prøve å ta noen bilder for kommentarer.

Men morsomt med Rickenfaker :D

Jeg har faktisk også gått til innkjøp av en dobbelhalset gitar/bass. Billig kina-kopi, som jeg fikk for en ganske billig penge. Vet ikke helt hva jeg skal med den, men morsom sak...

Endret av Roffa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med Spectoren min om dagen, lyden har plutselig blitt veldig spak og kjip... Har bestilt meg noen billigpickuper fra unaiten for å se om det kan være de som er problemet, men jeg frykter det er preampen :/ Har da fortsatt den gamle tonepumpen som satt i, og jeg synes egentlig den var ganske ålreit, men...

Men Roffa: Dobbelhalset gitar/bass? Jeg kan liksom ikke tenke meg at det er brukbart til noe som helst annet enn å ødelegge ryggen hvis man skulle finne på å opptre med noe slikt noe. Hvor mye veier den ? 10-12kg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Roffa: Dobbelhalset gitar/bass? Jeg kan liksom ikke tenke meg at det er brukbart til noe som helst annet enn å ødelegge ryggen hvis man skulle finne på å opptre med noe slikt noe. Hvor mye veier den ? 10-12kg ?

Tja, bare egentlig kul og fikk den for en billig penge. Kan vel ikke brukes til så mye, men om ikke noe annet så kan delene benyttes til noen vinterprosjekter en gang i framtiden.

De fleste syntes sikker den er ganske døll, og i tillegg så er de headless....Men jeg har sansen for både headless og dobbelhalset gitarer, så da ble det et kjøp. Egentlig kunne jeg tenke meg en 4 stengers bass og en 12 strengers gitar som dobbelhalsa gitar. En slik som Mike Rutherford (Genesis) har brukt.

PS: vekta er 6 kilo så ikke så ille vekt :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roffa- bilder? Og send meg en PM hvis du noengang skulle finne på å kvitte deg med den! Ikke deler! Jeg liker rare headlesser.

Den er grei ;)

Her er monsteret:

RoffaBass_B4G6_1.jpg

Og et bilde med tekst for funksjoner (mine antagelser for jeg har greid å ryke noen kabler i forbindelse med nygjerrighet på hva som er under lokket :(

http://roffa.com/bil...6_1_m_tekst.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åsså så LEDs og greier!

Dette er noe for meg!

Kos deg med den, og vil du kvitte deg med den, så send meg en PM, så kan vi se om vi får til en byttedeal eller et salg. Ikke bruke til deler, hører du!

Jeg har flere gitarer jeg kan tenke meg å bytte med, for eksempel en Custom Carvin, eller en "SG" dobbelthalser hvis du heller vil ha 6 +12, eller.. osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.