Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

pedalbrett


mojohead

Anbefalte innlegg

Ja, da har vi brettet mitt, som har vært i utvikling siden 2002. Lopperen ble plutselig svidd da jeg dreiv og kobla sammen pedalene, så nå fungerer den bare som pynt :P

Rekkefølge: Looper > Wah > Distortion+ > OD3 > BF-2 > Small Stone > Vox volumpedal > DD-3 > Boost'n Buff > amp.

andersjuli005.jpg

Selv om jeg er fornøyd med DD-3'n, er jeg litt fysen på å sjekke ut Marshall Echohead'en, siden jeg er ute etter både presis digital delay og bånd/analog-ekko-lyd. Eventuelt beholde DD-3'en og spe på med en Carbon Copy, men føler det er litt flash med to delayer. Brettet er ikke komplett, det som gjenstår er en T-Rex Fuel Junior, T-Rex Tone Bug Reverb, samt en Korg Pitch Black tuner.

Forøvrig kan jeg fortelle at å kjøre OD-3'en og Dist+'en samtidig overgår alt annet av fuzzer jeg har hørt, makan til seig attack og krøsta lyd skal man leite lenge etter!

Endret av Anders_800
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint brett!

Hvordan er den Maxon autowahsaken (AF9)?

Hvis man skal spikke på fliser, så er det en "envelope filter", dvs. at wah-effekten avgjøres av hvor hardt du spiller, mao. er den spenningsavhengig (stemmer det siste her, tech-gurus?). Auto wah er ganske autopilot, med standard sweep uansett spillemåte.

Jau, jeg synes den er artig. :) Men noe jeg bruker svært sjelden. Så sjelden at jeg vurderer å kjøpe en boost og bytte plassen med AF-9'ern. Men jeg vil absolutt beholde den, for den har sitt bruk, og låter konge de få gangene jeg finner rom for den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skal spikke på fliser, så er det en "envelope filter", dvs. at wah-effekten avgjøres av hvor hardt du spiller, mao. er den spenningsavhengig (stemmer det siste her, tech-gurus?). Auto wah er ganske autopilot, med standard sweep uansett spillemåte.

Jau, jeg synes den er artig. :) Men noe jeg bruker svært sjelden. Så sjelden at jeg vurderer å kjøpe en boost og bytte plassen med AF-9'ern. Men jeg vil absolutt beholde den, for den har sitt bruk, og låter konge de få gangene jeg finner rom for den. :)

Spikk i vei...

AF står vel for Auto Filter...Tror den passer bra til en del Zappagreier..

Mulig jeg må ha en etterhvert.

Takk for svar:-)

...J##LA FLISESPIKKER :)

Kidding

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.