Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

pedalbrett


mojohead

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg trenger et pedalbrett som er billig og som har litt plass. Pedalene jeg foreløpig har er en Dunlop Crybaby, Digitech Whammy, Zvex Fuzz Factory og en Boss FS-6. Jeg kommer nok også til å kjøpe meg noen flere pedaler i fremtiden, muligens to Boss-pedaler snart. Noe dere kan anbefale?

Og hvor kan jeg kjøpe i Oslo/Sandvika-området isåfall?

Endret av NCWP
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mitt brett så står for tiden følgende:

Boss TU-2

Rocktron Black Cat Moan (wah wah)

Keeley Compressor

Ernie Ball 6166 Volume

Keeley TS-9 Mod+

Boss OD-2 Turbo Overdrive

MI Audio Crunch Box

MI Audio Boost'n Buff

I sløyfe:

Voodoo Lab Analog Chorus

Boss DD-20 Giga Delay

TC Electronic Nova Reverb

BILDER!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pent brett Visitor!!

Hvordan er den TC Reverben?

..Er på jakt etter noe i den duren.

Er den lett å bruke?

True Bypass?

Prøv å "selge" den til meg...

På forhånd TAKK!!!

Heisann og takk for det.

TC Reverben er en meget allsidig og fin klang, og er nok en av de beste klangene man får i pedalformat. Den har mange valgmuligheter, og man kan lagre 1 preset og ha 1 en manuell setting tilgjengelig. Det er helt greit for meg fordi jeg sjelden eller aldri bruker mer enn 1 eller maks 2 typer klang i spilleoppsettet mitt.

Den er enkel å bruke (som de fleste TC-produkter) og den skal såvidt jeg vet være True Bypass.

Hvordan den låter på kassegitar aner jeg ikke. Har ikke prøvd. Uansett, den anbefales!

-V-

Endret av Visitor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

effekter_small.jpg

Boss GT-8, Boss FV-500H, Behringer TU300 og en Hjemmelagd Distortion+

Montert på en lakkert treplate med "ramme" og håndtak, strømkabler er lagt gjennom plata og på undersiden, samles på en forgrening som er skrudd fast på baksiden.

Har påmontert noen klosser bak som gjør at det står litt skrått oppover

Større bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disclaimer: Dette er ikke mitt personlige brett. Det er ett demobrett satt sammen for butikken min. Dog - det er det første brettet jeg har satt sammen - og det ser jo så tøfft ut at derre vil sikkert sette pris på en kikk :)

web.jpg

Brettet er et PedalTrain JR, med en Cioks Schizophrenic strømforsyning montert på undersiden. Alle kablene er Lava Solder Free.

Pedalene er alle fra Pro Tone

Nederst fra høyre:

Phase Shifter (phaser)

Dead Horse (tube screamer type overdrive)

Rusty Cooley Overdrive

Body Rot II (distortion - high gain)

Øverst fra høyre:

Jason Becker Distortion (classic Marshall type)

Monster Fuzz

Olde Wolbers Small Tone Pre-amp (booster med karakter)

Thruster (clean boost)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello gang!

Det hele begynte med at jeg bytta forsterker. Var lei av å bære så driit tungt så da ble det en nett Mesa Boogie 5:25 Express. Først prøvde jeg med ræck og et midibrett, men skjønte fort at dette ikke var greia. Slett ikke... Da ble det en BB-Preamp og så ballet det bare på seg. Da jeg fort skjønte at jeg hadde blitt bitt av pedalbasillen lagde jeg en plan for hvordan brettet skulle utformes.

- Det skulle være kompakt. Har bært aaaltfor mye tungt utstyr gjennom 20+ år på spillejobber. Har ikke roadie, desverre..

- "Less is more". Hvis det var to pedaler på brettet som gjorde tilnærmelsesvis det samme (som f.eks BB-preamp og TS9)så skulle den ene bort.

- Brette skulle være såpass bra at hvis jeg dro på en spilling med en fremmed backline, så skulle jeg bare trenge en bra cleankanal. Brettet gjør resten.

- En Sex Drive SKULLE jeg ha, hadde prøvd en og var heelt forelsket.

- Sjekk Finn først. Det er maaange pedaler til salgs der ute, folk bommer ofte. Ofte halv pris, masse penger å spare.

Nå låter det så fint så! :D

B

http://www.myspace.com/lodvarmusic

post-7219-1254139370,7574_thumb.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatert brett oktober 2009

pedalbrett_28.10.2009.jpg

Litt utskiftninger og noen mods.

Rekkefølge: Dunlop JH-1 True Bypass with Led,gain,volume,voice MOD | Korg PB1 | EHX Micro Pog | Keeley TS9DX | EHX Little Big Muff | Marshall Guv'Nor | Keeley DS-1 | Korg FLG-1 | EHX Small Stone Nano | Ibanez CS-9 Supreme Leslie MOD | EHX Holy Grail Nano | Boss DD-7 |

tidligere brett: 09.2008 05.2009 07.2009

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.