Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

pedalbrett


mojohead

Anbefalte innlegg

Har vist ikke noen bilder av nyere dato... Skal se om vi kan gjøre noe med dette i kveld. Her er i hvertfall et bilde fra en 3-4 Ã¥r tilbake. Fjernet alle danelectro pedalene bortsett fra EQ'en, og peiset pÃ¥ med masse fete nye greier.

Fint forum dere har her forresten.

HPIM0693.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

77240_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/31006/77240.jpg

Fra øverst til venstre:

Footswitch til Jazz Chorus (reverb av/på)

HBE Mimic Mock I

ISP Decimator

MXR M108

Footswitch til 6505

Maxon OD-9

EHX Switchblade (A/B)

Turbo-Tuner ST-200

Pedalbrettet er av ukjent fabrikat, og en Godlyke Power-All med diverse ekstrautstyr forsyner pedalene med strøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp, här var en bild av brettet mitt. Nog det minsta här eller, he, he? Jag försöker hÃ¥lla det sÃ¥ enkelt som möjligt. När jag inte vet vilken stärkare som stÃ¥r pÃ¥ gigstället sÃ¥ pleier jag att ta med en Boss DS-2:a. Det finns säkert en massa dist-pedaler som är bättre än den men pÃ¥ vilken förstärkare jag än har spelat pÃ¥ sÃ¥ har jag klarat att fÃ¥ till ett okej ljud med den. Annars tar jag en Orange Tiny Terror. Den vet jag ger bra ljud rätt in i förstärkaren och den är lätt att ta med.

Jag brukar sätta brettet bredvid förstärkaren och ta wah wah:n ut av brettet och sätta vid mina fötter.

BOSS-PEDALBRETT.jpg

Från vänster till höger:

T.bone trådlöst system.

Ibanez LU20 tuner.

Crybaby 95Q.

Endret av TUFFTUFFTUFF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. Jeg fikk min mm4 i dag, og dermed er mitt brett komplett for en stund. hvertfall neste lønning :)

post-6192-1237227251_thumb.jpg

Signalet går slik

Gitar

Tuner

Whammy

Wah wah (Cry-baby jimi hendrix)

SD-1

DS-1

FZ-5

Line 6 mm4

DD-7 (med tap-tempo)

De to siste står i fx sløyfa..

Ønske/fixse liste: Ny tap tempo, volumpedal, noe som passer meg bedre en DS-1, kanskje en boost og en vreng til... Men da må jeg også ha nytt brett for her er det ganske fult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan blir lyden med SD-1 på Hot rod duluxen din, SVK? Leter etter en fet vreng pedal til soloer og power chords :P

Jeg syns den blir veldig bra. Naturlig og god vreng, jeg bruker den med ganske lite gain egentlig, men det er den jeg bruker mest. Den beholder ganske mye av tonen fra gitaren også, etter min oppfatning. Om den har nok gain kommer vel ann på hvilken sjanger du driver i, men den har jo litt å gå på. Jeg har brukt den på flere konserter og syns den gir bra lyd nesten uansett. I hot rod deluxen funker den bra.

SD-1 er den boss vrengen jeg liker best, mye bedre enn ds-1. Så fort litt mer kronasjer er på plass skal den ds-1 pedalen bort. (er vel ikke dårlig, bare ikke varm, snill, feit nok eller noe sånt for mine ører).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel legge ut et bilde av brettet jeg bruker hjemme i kjellerstua da......

22mars2009.jpg

Oppdateres og endres ganske ofte.

For tiden dette: Dunlop Crybaby Wah, Boss NS-2 Noise suppressor, hjemmelaget Orange Squeezer kompressor, Boss OS-2 Overdrive/Distortion, Boss MT-2 Metal Zone, hjemmelaget MXR D+ klone, T-Rex Mudhoney, MXR Six band EQ, Ibanez AW-7 Auto wah, Behringer UT-100 Ultra Tremolo, Guyatone FL-3 Flanger, Behringer FX-100 Multi FX, Behringer DD-400 Digital Delay, Dunlop HiGain volumpedal, Boss RC-2 Looper.

Og pedalen med Down og Up på er for keyboardet.....

Selve brettet er hjemmelaget, bygd i tre (sengebunn planker..) og det sitter en T-Rex FuelTank under brettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå å trøkke på pedaler halve konserten er ikke noe for meg...

Spørs hva slags konserter du spiller da - få høre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.