Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste gitarist


Thomas

Anbefalte innlegg

Gjest NicolaiF

Vil ikke si at Hendrix er den beste. Han revolusjonerte jo bare gitarspilling, med fuzz, wah-wah osv

Men han er vel egentlig ikke den beste teknisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart han ikke er den teknisk beste. Skal du ha teknikk så hører du på Yamashita, f.eks. Det med Hendrix var jo at han klarte å gjøre veldig mye for gitarspillet, han var både revolusjonerende og veldig dyktig. Klart det ikke finnes en gitarist som er bedre enn alle andre, siden alt avhengiger av smak og behag. Det jeg synes er at skal det først befinne seg et spesielt navn på toppen av disse listene, hvorfor ikke Hendrix? Jeg ser ingen problemer med det, så lenge det er snakk om rock.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke definisjonen for beste gitarist en som må kunne spille alle stilene helt perfekt :P ??

Om det er tilfelle så er Guthrie Govan det nærmeste man kommer.. :P

Uansett.. Umulig å kåre "verdens beste gitarist". Smak og behag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke si at Hendrix er den beste. Han revolusjonerte jo bare gitarspilling, med fuzz, wah-wah osv

Men han er vel egentlig ikke den beste teknisk.

Shawn Lane derimot ,mener at Hendrix var mye mer teknisk enn de fleste i dag, grunnet den syke bendinga han hadde.

Hør godt etter, og du vil merke deg alt fra kvart til 0.125 bends. Quote fra Shawn "And that in itself, I think is extremely technical playing, as compared to yngwie and the guys out there."

Jeg må si at jeg trodde det samme som deg, før jeg hørte hva shawn mente derimot. Øret mitt hører ikke kvart og 0.125 bends så tydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.