Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste gitarist


Thomas

Anbefalte innlegg

Holder dere fortsatt på? Alle vet jo at det er Jimi Hendrix.

Han kunne spilt piano og fortsatt vært verdens beste gitarist.

edit: Du trenger ikke like slik musikk engang, se på han spille, og se på ALLE gitarister som kom etter.

Det finnes ikke en (el-)gitarist som ikke er inspirert av Hendrix, og hvis det gjør det, så er det en grunn til at vi ikke hører noe til ham/henne.

Selvom utrolig mange hører på Jimi Hendrix og har han som inspirasjonskilde, tror jeg ikke at absolutt alle gitarister eller (el-)gitarister som du skrev har fulgt samme gate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med det? Alle (el-)gitarister som kom etter Hendrix er inspirert av Hendrix på en eller annen måte.

Til og med gitarister som spiller et eller annet relatert til white power eller nynazisme er inspirert av Hendrix.

Han forandret det en el-gitar var, og det det betydde å være gitarist.

Det var kanskje andre som gjorde det han gjorde, men ikke alt i samme pakke, og ikke på den måten.

edit: Det jeg mener er selvfølgelig ikke at alle liker Hendrix, eller vil si at han var en viktig inspirasjonskilde for dem.

Det jeg mener er at alt som er av (el-)gitarister nå, stammer fra Hendrix på samme måten som at mennesker stammer fra apene.

Ikke ta meg SÅ bokstavlig, det finnes sikkert en eller annen kar som sitter og spiller sjangre som kom lenge før Hendrix, som kunne gjort det på samme måten uavhengig av han, men de er få.

Endret av Innos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Ja, det der ryktet var visst ikke sant. Urban legend.

Lurer på hvem som fant det opp :P

sikkert en øystein sunde fanboy som krangla med en clapton fanboy.

"joo-ho clapton er bedre"

"nei,, skal jeg si why?, ehm, jo, clapton sa han misunner sunde for ultimat gitarskills"

sånn typisk beste *noe* krangler.

sånn Herman *kremtFAGkremt* Li og Dimebag sammenligninger lissom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes heller ikke det finnes noen beste gitarist, men jeg liker PAUL GILBERT best.

Han har liksom alt. Hører man igjennom soloplatene hans så er han jo borti omtrent alle musikkstiler en kan tenke seg. Og han prøver ikke å gjøre flamenco bedre enn en flamenco-gitarist, men spiller det på sin egen måte. (metal? =P) I tillegg er han en hysterisk morsom person med genial humor og enorme pedagogiske evner.

Hes the shait!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Jimmy Page - Kanskje ikke den teknisk beste gitaristen noen sinne, selvom han er kjempegod. Også èn veldig god låtskriver, som virkelig lager riff i en klasse for seg.

2. Martin Barre - Ekstremt god gitarist fra Jethro Tull. Vil si at han er ganske undervurdert, men denne mannen kan spille gitar!

3. Sterling Morrison - Gitarist fra Velvet Underground. Ikke noe spesielt å si om han, egentlig. Spiller gitar på sin egen helt spesielle måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo umulig å ha en "beste gitarist", med mindre man kun liker en smal sjanger og har få kriterier å bedømme etter. Jeg er ganske allsidig og har hatt mange favoritter innen ulike stilarter gjennom mange år som gitarist, så det er med tungt hjerte jeg kun nevner et navn her :( .

Den mest allsidige gitaristen, og for tiden min "favoritt" er en nordmann som har vært med på mye, både nasjonalt og internasjonalt:

Børge Petersen-Øverleir

For de som ikke har hørt om denne fantastiske gitaristen, anbefaler jeg sterkt at dere sjekker han ut her: http://www.myroom.no/?pageID=9&ItemID=0

Endret av nikotro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.