Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

relic og andre termer man kunne vært foruten


Anbefalte innlegg

16 minutes ago, Aphelion said:

Damn, her var det mye prat om relic og vintage!

Jepp ... er vel de to temaene/termene som har tatt opp mest plass på diverse gitarfora de seneste 10-15 årene ? 😄 
Husker 'relic' var et 'flogging a dead horse' tema i 2006-07'ish allerede ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, mislykketmusikant skrev:

hehe. jeg og.fikk kritikk på jobb i dag på grunn av spillelista på telefonen min. den som heter "groovy" inneholder den sovjetiske nasjonalsangen. fagforeningssang nr 1 i min bok, men noen liker den ikke. samme folkene som misliker "balladen om olsson" med nja-gruppen.....

 

Er denne også innafor da? Begge representerer jo særdeles lite hyggelige regimer... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

die fahne hoch var vel aldri en nasjonalsang, slik som deutshland uber alles. den brukes vel ennå, slik den daværende sovjetiske, nåværende russiske gjør. og meg bekjent er det ingen protester når den spilles. heller ikke når den amerikanske spilles. vil du påstå at usa ikke er et ondt regime? uansett, den sovjetiske har lenge blitt brukt som fagforeningssang.

Endret av mislykketmusikant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, The Euphor said:

Vintage betyr i praksis "det jeg hadde lyst på som ung, og endelig har råd til". 🙄

Kommer litt ann på definisjon på 'ung' ... 🙂
Har en del kollegaer i 20-25 års alderen ... Syns alltid det høres like feil/rart ut da noen av dem snakker om da di 'var unge' ... 

Så, ja Vintage er det du beskriver, men kun etter at du rundet 45 ! 😉 Og / eller ... hmmm ... nei ... 



 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Audun skrev:

Jeg kan love deg at det er langt unna... Sosialist så det gnelder!

Tja, det er da jeg også. Har gått på BI allikevel. Tok ikke skade men skjønte mer av verden.

Og når det gjelder vintage og sånn. Jeg for min del vil ha best mulig gitar for lavest mulig pris (mulig det er BI-året som slår inn), så alle tulleting som trekker prisen kunstig opp (kalle gammelt ræl for vintage, bruke feil navn osv) eller senker kvaliteten (mishandle gitarer med sandpapir) er jeg imot.  Sånn er jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.