Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

relic og andre termer man kunne vært foruten


Anbefalte innlegg

56 minutter siden, Naigewron skrev:

Så lenge navnet i annonsen er noenlunde relatert til merket så er det forsåvidt greit. Dette derimot (på en annonse for en "custom telecaster" bygget av en eller annen italiensk luthier):

 

image.png.28b34d4a03b5a1398354cc6883963562.png

Nå han har nå glemt ganske mange da... 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, mislykketmusikant skrev:

litt uenig, jonta. en lexus er ikke en toyota. en jaguar er ikke en ford, osv., bare fordi det produseres for/av de. first price dasspapir er ikke det samme som lambi heller. epiphone er et eget merke, kjøpt opp av gibson, og så ødelagt. finner man pre-gibson epiphone, har de en mye høyere verdi enn post-gibson epiphone.

Tror du misforstod meg.

Jeg ville bare påpeke at f.eks Ibanez kaller billig gitarene sine fortsatt Ibanez. Mens en f.eks en billig Gibson heter Epihone.

Kanskje da "fair" at en som selger en billig Gibson kaller den en Gibson-Epiphone...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Naigewron skrev:

Så lenge navnet i annonsen er noenlunde relatert til merket så er det forsåvidt greit. Dette derimot (på en annonse for en "custom telecaster" bygget av en eller annen italiensk luthier):

 

image.png.28b34d4a03b5a1398354cc6883963562.png

Ah, ja, sånn der irriterer meg grenseløst, faktisk. Når jeg har autosøk på Jackson er det lite som er mindre interessant enn en italiensk Telecaster. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, jonta skrev:

Tror du misforstod meg.

Jeg ville bare påpeke at f.eks Ibanez kaller billig gitarene sine fortsatt Ibanez. Mens en f.eks en billig Gibson heter Epihone.

Kanskje da "fair" at en som selger en billig Gibson kaller den en Gibson-Epiphone...

fremdeles litt uenig i det. hadde det vært en gibson, hadde den hett gibson, ikke epiphone. det at gibson eier og pusher epiphone, betyr ikke at det i prinsippet er samme merke. da hadde de hett det samme.

 

men uansett, det er ikke hovedpoenget. det er at om man skal selge en epiphone, skriver man ikke "gibson" i annonseoverskriften for å lokke til seg flere views. det er ikke så ofte jeg har sett det på finn, men esp blir ofte misbrukt av ltd-eiere, synes jeg. esp-ltd er greit. men esp er ikke greit, om det er en ltd. det er nesten like irriterende som folk som skriver nok "søkeord" i annonseteksten til å garantere at de kommer opp i absolutt alle søk som har noe med kategorien de annonserer i. det burde vært mulig å ekskludere folk fra egne søk på finn, slik at man luker ut de man ikke har tillit til. som han farsund-fyren, for eksempel. en slags "blokker bruker"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, mislykketmusikant skrev:

om man skal selge en epiphone, skriver man ikke "gibson" i annonseoverskriften for å lokke til seg flere views

Selvfølgelig gjør man det. Det er jo det første man lærer på grunnkurs markedsføring. 😀

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, mislykketmusikant skrev:

hehe. jeg og.fikk kritikk på jobb i dag på grunn av spillelista på telefonen min. den som heter "groovy" inneholder den sovjetiske nasjonalsangen. fagforeningssang nr 1 i min bok, men noen liker den ikke. samme folkene som misliker "balladen om olsson" med nja-gruppen.....

Jeg er nestleder i Utdanningsforbundet lokalt, så der er saken grei. Poenget mitt er at det er ikke merkelig at folk prøver det de kan for å få solgt. Noe er innafor, og noe er helt på jordet. Der har du folk. (Menneskeheten om du vil...) Verden vil bedras!

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, mislykketmusikant skrev:

neida, jeg er helt enig i akkurat det. men det betyr ikke at jeg synes det er en ærlig ting å gjøre likevel.

Enig, men stort sett blir åpenbare svindlere ganske fort "ferska". Jeg ser ikke helt problemet med at noen skriver Epiphone/Gibson Les Paul Standard, hvis de priser den til 3000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er noe annet å skrive epiphone by gibson, enn å skrive gibson i annonsen. om man kaller det epiphone by gibson, så er ikke det problematisk. men om man kaller den gibson, er det problematisk, synes jeg. men igjen; det er ikke ofte et problem. ser som sagt oftere at "esp" blir brukt, der det burde stå "ltd" eller "esp-ltd"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe som skjer? Jeg er rimelig hyppig Finn-bruker og kan ikke huske umiddelbare eksempler på at en Epi blir annonsert som en Gibson. 

For oss halvvoksne her på forumet, er gjerne feks en Sheraton fra sent åttitall selveste Epi-referansen. Se på den nydelige headstocken da 😍

 

dspixcnleiy5mtkgae17.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.