Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD: Jackson Dinky DX10D MIJ


Skullkrusher

Anbefalte innlegg

Fikk en fin deal på denne. Trengte litt TLC, men etter et par timer med justering og polering har den blitt ganske god. Litt usikker på nøyaktig hvilken modell det er. Serienummeret er sjusifret og starter med 97, noe som skulle tilsi at den var fra 1997, men den er knapt innspilt og kjøper mener eieren før ham kjøpte den i 2010, noe som stemmer med DX10D-modellen. Finner derimot ikke fargen metallic blå i verken 1997 eller 2010-katalogen. Noen tips? 

Den har et ganske grovt hakk på kroppen, hva er lurt å bruke for å fylle inn litt farge? Neglelakk, modellflylakk?

dinky.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, lokmund skrev:

HNGD! @CastorFiber sverger jo til neglelakk, tror jeg? Ellers er vel humbrol hobbylakk ganske god kvalitet :)

Jeg har aldri prøvd, men humbrol-lakk er sikkert fint. Sort neglelakk er greit å bruke, har gitaren andre farger, kan det være vanskeligere å finne helt rett farge. En av forddelene med neglelakk er at den tørker veldig fort. Det finnes helt sikkert andre produkter som gir et mer varig og bedre resultat, men de gitarene jeg har brukt neglelakk på er da ikke dyre bevaringsverdige gitarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt tips med kjemisk tre, det er en relativt dyp flenge så det må nok til. Gitaren er ikke dyrere enn at jeg tør å prøve meg frem litt. Finere blir det nesten uansett. Fant en neglelakk på HM i dag som matcher gitarens farge svært godt. Får bli morgendagens prosjekt, dette. Blir pils og The Regent på Good Omens i kveld. ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg har man da brukt to forskjellige stoffer, som har som utvider seg og trekker seg sammen på forskjellig vis, alt etter temperatur og fuktighet. Jeg har ingen formening om at neglelakk er bedre enn kjemisk tre i slike sammenhenger, men bare tenker at det er da snakk om to forskjellige produkter, og ikke ett. Tror det er lurt med ett, selv om tørketid og slikt er lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.