Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp Meg! kjøp av ny gitar!


Polkagrisen

Anbefalte innlegg

Hvis du er konfirmant og mener at du har såpass gylne ører at du er nødt til å ha aktive pickuper, så er det opptil flere ting som har gått galt... :) Kjøp deg en gitar som først og fremst er god å spille på. Gaygadethallicaulturafold-lyd klarer du å skru til uansett hva slags pickuper du har!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schecter hellraser V-1, kanskje billigst?

LTD V-401, mest for pengene.

LTD Okkultist, men dette er en Dimmu Borgir signatur, så den kan være litt dyr.

ESP V-II, du får knapt bedre, men den koster...

Alle med aktive EMG, men jeg er enig med de andre her at aktive er ikke et must i metall. Derimot er brukt et must. Når det er sagt så er det også mye prutningsmonn på nye gitarer.

Jeg er litt usikker på 400 serien til LTD men jeg har hørt at de skal være like gode som 1000 serien som er knallgode gitarer, kanskje bedre enn Schecter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er uenig at man får metallyd på nærmest hva som helst av pickups. Men det er avhengig av gaintrinnet i riggen. Preamphighgain på en god røramp er vel så følsom på pickups som andre. Highgainpedaler derimot grøter til det meste av pickups.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for en Dumme Birger signatur.

Aner en liten antydning til ironi her, men synes faktisk Silenoz sin signatur ser fet ut til å være en V-gitar. Liker stort sett passive mikrofoner bedre selv, men til metal er jo F.eks EMG sine et godt alternativ.

Edit: Det er aktive duncans på den, men de skal visstnok være bra like EMG 81

Endret av Brekkvasselven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville holdt meg unna en v-gitar.

Jeg regner med du skal sitte å spille i årene framover.. det er egentlig det eneste man trenger å argumentere med.

Bare tull, går helt flott å sitte å spille v-gitarer, sleng den på høyrekneet, klassisk-style.

I tillegg er det få gitarer som balanserer så bra når du spiller stående som v-gitarer.

Endret av FlyingV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville holdt meg unna en v-gitar.

Jeg regner med du skal sitte å spille i årene framover.. det er egentlig det eneste man trenger å argumentere med.

Men V-Gitar er jo så sykt kult, Kossoff! Spesielt med EMG ass! Da spiller man dobbelt så fort, og kan drepe folk med gitaren fordi den er så spiss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Tenkte jeg skulle gi alle dere der på forumet noe å bryne seg på.

Jeg har Konfirmasjon om 5 dager, og har bestemt meg for å bruke noe av pengene på en skikkelig Metall- Øks.

Det skal helst være en V formet gitar, da jeg liker å spille på disse.

Jeg er ganske kresen, så det er visse krav som bør oppfylles.

* Aktive pickups

* INGEN Floyd Ro.se (Mye tull med stemming)

* Helst 24 frets.

* 2 pickups

* Lett å shredde (Da jeg har planer om å utvide shreddekunnskaper)

Håper dere har noen svar til meg :)

P.S

Ignorer nicket. Hadde ikke hørt om noe mer metall enn Metallica på den tiden jeg skaffa meg profil her :P

*Hvorfor aktive pickups?

*Hva skal du egentlig med de to ekstra fretsa du uansett ikke kommer til å bruke mer enn en halv gang i skuddåret?

*Shred, se video

http://www.youtube.com/watch?v=Uac5RlAYNO0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men V-Gitar er jo så sykt kult, Kossoff! Spesielt med EMG ass! Da spiller man dobbelt så fort, og kan drepe folk med gitaren fordi den er så spiss!

Det hadde jeg helt glemt!

Du har helt rett.. v-gitaren jeg hadde noen dager var faktisk så spiss at jeg skjærte meg på den.. :o

Endret av Kossoff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nytt nick. Mht aktiv/passiv/ V eller ikke V und so weiter, så har jeg ikke så sterke meninger, men husk at lyden i stor grad sitter i hoftebevegelsene slik denne videoen illustrerer:

Personlig ville jeg også definitivt sett etter noe brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.