Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp Meg! kjøp av ny gitar!


Polkagrisen

Anbefalte innlegg

Får dessverre ikke lov til å kjøpe brukt.....

Muttern mente også på at jeg maks kunne bruke 2k på gItar......

Det sistnevnte var det merkeligste jeg har hørt.. Får du ikke lov til å bruke så mye du vil av dine konfirmasjonspenger på en fritidsinteresse/hobby? Høres ut som hun mener det er bortkasta penger. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg har vel hørt merkeligere ting enn det. Det er vel egentlig bare greit med foreldre som mener man skal bruke penger fornuftig, selv om det til tider kan være grusomt frustrerende å ikke få kjøpt seg den turkis-rosa racersykkelen man så gjerne skulle hatt, selv om man har penger, men pappa sier nei.

Dersom taket er på 2000 kroner, og du ikke får lov/vil/har anledning til å kjøpe brukt, så er jeg redd du må inngå en del kompromisser i forhold til hva du ser etter, og jeg tror ikke du vil få noen god gitar, dessverre. Dersom du får hevet taket til mellom fire og fem tusen, da har man plutselig noen alternativer som kan være innenfor en del av kriteriene du vil ha oppfylt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle bruke mine penger akkurat som det passa meg hvertfall når jeg konfimerte meg, uansett hva foreldra mine måtte mene om det. Og jeg ville ikke sett på fritidsaktiviteter og hobbyer som lite fornuftig. Kjempe bra at ungdommen interesserer seg for noe!. Men det er nå en annen sak.

2000 er rimelig snaut og få en noe særlig bedre gitar på noen som helst måte enn den du allerede har. Jeg ville som allerede er nevnt, spart dem til du faktisk får gjort et godt kjøp som passer deg best istedet for å nøye seg med noe. Og ja, brukt er helt klart å foretrekke da du mer eller mindre bare kaster penger ut av vindu ved å kjøpe nytt (satt på spissen selvsagt)

Det innebærer selvsagt at du ikke får forhandla med foreldrene dine og fått en bedre avtale med de :P

Endret av Nameless
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å levere inn den du har til en skikkelig service, da blir den bedre enn ny....du kunne jo kjøpt deg et par nye pickuper også?

En ny gitar til rundt 2000lappen er nok ikke bedre enn den du har, og billig-gitarer som din får et enormt løft av å få båndene slipt/polert og bli satt skikkelig opp av en proff...det trenger ikke koste så mye.

Endret av Carpal67
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode råd her allerede. Ville forhandlet på begge punktene ;-) og mest på det å kjøpe brukt. Det tilnærmet dobler budsjettet ditt i forhold til nypris på gitarene du ser på, og hvis du en dag ønsker å selge / bytte ut gitaren så trenger du normalt ikke redusere prisen så mye i forhold til det du ga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo kjøpe ukulele? Har jo langt større kulhetsfaktor enn V-gitar!

Når sant skal sies, har du nok ikke så store muligheter til å få tak i ny gitar til to høvdinger.

bruk heller pengene på en skikkelig setup av den du har allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville faktisk anbefalt deg å finne en kul øks du digger, og om denne ikke har aktive, kjøp et sett med dimarzio D-activators og smell i. Disse er designa for å late aktivt til tross for at de er passive og har da tilhørende varme og dynamikk. En av mine favorittmiccer.

De er i tillegg ikke så dyre, spes på bruktmarkedet hvor det gjerne er av mange av de :)

DiMarzio D-Activator er råbra. Anbefaler de pickupene på det varmeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.