Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken "rimelig" multi-effektpedal?


AkE

Anbefalte innlegg

Sitter å vurderer å kjøpe meg en multi-effektpedal, hadde en Boss me25 (eller var det 15?) for 15 år siden, men den ble lånt bort og kom aldri tilbake. Tipper vel også at elektronikken har utviklet seg ganske brukbart siden den tid, så vurderer noe nytt. Har tittet litt på youtube på forskjellige pedaler og det er uten tvil mye snacks å velge i, kanskje litt for mye... Har en Marshall 8280 Bi chorus amp, ikke ideell som soveromsforsterker. Tenker da at en pedal som kan brukes med hodetelefoner i tillegg til med en amp ikke hadde vært så dumt.

Tittet litt på Mooer ge100 på youtube, og den hadde mange funksjoner som jeg likte. Trommebeat og looper må passe ypperlig for å leke litt hjemme. Pluss den har jo en særs hyggelig pris. Men så på en video av Zoom G3x som fikk gode tilbakemeldinger, og den er ikke så mange hundrelappene dyrere, eller skal jeg satse på en ny Boss me25? Eller er det noen andre jeg har oversett som er ett bedre valg? Spiller bare for hjemmebruk.  

Endret av AkE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, skela skrev:

Du kan i det minste oppgradere til en ME-50, ME-70 eller ME-80. 

 

Har en ME-50 liggende på hylla som aldri blir brukt. 

 

 

Rettelse: ME-25 er fortsatt i salg. Det er neppe en femten år gammel modell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tenker virkelig rimelig, så forsøk en Zoom G1on.  Jeg har bassversjonen (B1on) og må si at det er veldig mye for pengene. Jeg har faktisk to av den, bare fordi jeg ikke kan tenke meg at det kommer et bedre øvingsverktøy til den prisen. Ja, det er plast, men ganske solid plast.  Den har Aux, hodetelefonutgang, trommemaskin med ganske mange gode forhåndsprogrammerte rytmer, looper osv.  Jeg bruker den for all hodetelefonøving.  Nå skal det sies at jeg ikke bruker den mest på grunn av alle effektene når jeg øver, men de låter faktisk svært bra.  Ikke på nivå med de dyreste rørampsimulatorene, selvsagt, men overraskende bra, likevel. :-)

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kikket litt på Hotone Ravo selv. Har testet en del Hotone pedaler, og synes de fungerer veldig bra, så mulig de greier bygge en bra multieffektpedal også? Tror denne ligger på ca 1500,-. Har sett en del tester på nett, og den får rimelig bra kritikk. Har mye av funksjonene du nevner :)

Har hatt en Boss ME25 selv og synes de gjør jobben brukbart, men har en følelse av at denne er litt vel "digital" i lyden?

skal du jo gjøre det virkelig billig så har du jo alltids Vox amplug :P

Endret av ErikKlæptn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er fordelen med me50 over f.eks me25? 

Skal ta en titt på Hotone ravo også. 

Tittet på Zoom g1 også, men likte å ha muligheten for en Wah pedal i tillegg. 

Er vel treningsfunksjonene som lokker aller mest, fremfor lydkvaliteten egentlig. Pluss at jeg kan finne ut hvilke "ordentlige" pedaler jeg kan komme til å trenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AkE skrev:

Er vel treningsfunksjonene som lokker aller mest, fremfor lydkvaliteten egentlig. Pluss at jeg kan finne ut hvilke "ordentlige" pedaler jeg kan komme til å trenge. 

Sorry at jeg kupper tråden litt, men jeg er også interessert i trenigsfunksjonene på disse brettene, spesielt trommesporene som jeg ser kommer med flere og flere. Er det slik at disse kan konfigureres på denne type brett, eller er det sånn at det er et visst utvalg og that's it?

Har hittil brukt ezdrummer og PC koblet til brett. Dette gir en viss fleksibilitet, men er også veldig tungvindt.

En annen ting jeg ikke liker med ME25 er at det bare er 30 sekunder loop....har opplevd dette som litt lite(?)

Endret av ErikKlæptn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AkE skrev:

Hva er fordelen med me50 over f.eks me25? 

Skal ta en titt på Hotone ravo også. 

Tittet på Zoom g1 også, men likte å ha muligheten for en Wah pedal i tillegg. 

Er vel treningsfunksjonene som lokker aller mest, fremfor lydkvaliteten egentlig. Pluss at jeg kan finne ut hvilke "ordentlige" pedaler jeg kan komme til å trenge. 

Du kan skru enkelteffekter av og på. Og flere knapper med dirkete funksjon. ME 25 må programmeres til ferdige valg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, ErikKlæptn skrev:

Sorry at jeg kupper tråden litt, men jeg er også interessert i trenigsfunksjonene på disse brettene, spesielt trommesporene som jeg ser kommer med flere og flere. Er det slik at disse kan konfigureres på denne type brett, eller er det sånn at det er et visst utvalg og that's it?

Har hittil brukt ezdrummer og PC koblet til brett. Dette gir en viss fleksibilitet, men er også veldig tungvindt.

En annen ting jeg ikke liker med ME25 er at det bare er 30 sekunder loop....har opplevd dette som litt lite(?)

Iallefall på videoen jeg så av Mooer ge pedalen så var det noen fastesatte trommebeats, og man kunne justere hastighet. Mener Loopen var på 180 sekunder på den. 

@skela Skal du selge me-50`en? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AkE skrev:

Iallefall på videoen jeg så av Mooer ge pedalen så var det noen fastesatte trommebeats, og man kunne justere hastighet. Mener Loopen var på 180 sekunder på den. 

@skela Skal du selge me-50`en? 

Ingen klare konkrete planer.. men den ligger på hylla uten å bli brukt. Da jeg stort sett ikke har pengeproblemer selger jeg svært lite utstyr (det gjør også at man tenker mer nøye gjennom sine anskaffelser). Har neppe emballasje så den må i så fall polstres og pakkes i Norgespakke om den skal sendes til Råde.. Ser det ligger tre stk på Finn til 1000/1100/1500kr.. Det svake punktet på denne serien er overdrive lydene, det meste annet av effekter er ganske bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.