Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

SG knekt hals - slik går det hvis en pakker sSG/LES PAUL dårlig .


Sugardaddy65

Anbefalte innlegg

Har jobbet med pakker på posten og egenhendig sett sommervikar legge pakke med LP (long play vinylskiver til byens platebutikk) flatt nederst i ei grind for så sette en tung pakke med eksosrør stikkende ut rett oppå med røret ned i vinylpakka. Idio... eh, vedkommende ville prøve unngå skade/riper på røret!!! Forsåvidt nesten så man forsto, eksosrøret var tross alt ikke innpakket i noe. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å sende disse skrekkbildene til ALLE som sender meg en gitar nå .

Og ALT kommer til å bli pakket opp DER .

Får jeg "bad Vibes" fra "eksperter" som denne fyren , så kan de dra til helv.... .

Det er bare snakk om å bruke litt VETT , og noen flere minutter .

Jeg har sendt 30? antall gotarer siste årene , og NULL skader .

MEN jeg pakker ALDRI så dårlig som dette .

Det er en tynn 60 s hals på den - måler 39.6mm bredde rett før nut- så MERKELIG at de tåler så lite er det ikke .

Jeg justerer alltid ned spenn på strenger på Gibson - og legger papir mellom bånd og strenger .

Ellers bobleplast og papp på selve gitaren før den går i eske med avispapir .

 

JÆVLIG KJIP den der Hameren Germaniumkid .

Tror jeg hadde vært DEPPA minst en måned etter den ...eller ALDRI kommet meg i det hele tatt .

 

Jeg kjenner folk som har jobbet på posten før i tiden , og jeg VET mange gir blanke og kaster på pakker .

Så KAN en ikke pakke BRA , bør en heller ikke sende noe .

Tosken sa til meg at han "sa de måtte være forsiktige" med pakken .

Bare DET viser vel hvor forbanna FJERN fyren er . Og det stod IKKE "forsiktig" på esken heller .

Endret av Sugardaddy65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan alltids prøve å sende en mail til Postens kundeservice. Jeg gjorde det da jeg fikk Les Paul junioren min i posten. Den hadde fått en brist i halsen under sending. Vedkommende som svarte meg var velvilligheten selv. No questions asked. De dekket reparasjonen uten å blunke. Hadde reparasjon vært dyrere enn hva gitaren kostet meg, hadde jeg kunnet få pengene tilbake av Posten (da hadde dog gitaren tilfalt dem, så det hadde ikke vært helt aktuelt...). Det skader i alle fall ikke å forsøke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At hodet knekker på nytt når det har knukket før er ikke ukjent. Belastningen den fikk ved uhellet, kan svekke treet flere steder. Selve bristen kommer hvor treet er svakest, men latente svakheter kan være tilstede som er usynlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt tilfelle med RG-en, så er det som irriterer meg mest at det plutselig i følge kontaktpersonen hos posten var mitt ansvar å finne ut av hva det ville koste å reparere, hva gitaren var verdt og så videre. Dette skulle selvsagt dokumenteres. Synes det er urimelig at posten tar som en selvfølge at man skal utføre en slik jobb. Det tar ganske mye tid, når det snakk om en tretti år gammel gitar der en god del deler er byttet ut til "godsaker".
For øvrig heier jeg på GPM, som heldigvis står fram som litt mindre konform enn meg. Jeg fikk erstattet en brøkdel av hva skaden kostet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi har ennå hovedpostkontor i Stavanger . Pakkene mine blir sendt der da jeg har hus nær sentrum .

Det er det eneste som er igjen , men det er en hovedsentral utenfor sentrum der en også kan sende .

Muligens et kontor i Sandnes også igjen . Ellers er det bare PIB  .

Jeg har gått der i 35 år og hatt butikk før i sentrum , så alle der kjenner meg og husker navnet mitt ( de eldre som jobber der fast) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolg trist å se bildene her altså. Dette er jo grunnen til at jeg foreløpig har ligget unna gitarer som er lengre unna enn at jeg kan kjøre og hente dem ila en dag. Stoler rett og slett ikke på posten.

Når det er sagt, er jeg jo enig i at når man tar betalt for å frakte en vare, bør jo både sender og mottaker kunne forvente at varen er hel ved ankomst.

Endret av Gmal
Tyrkleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok mye ann på personen man treffer på når man prøver å klage ja.

Jeg fikk skadet et racksluttrinn under transport.

Prøvde å klage lokalt men fikk blankt avslag, fikk tak i en sjef på et større postkontor 10 min unna (Dette er lenge siden nå)

og fikk medhold med engang og beklagelser for at de på det lokale postkontoret hadde gjort en feil!

Fikk full erstattning + at jeg fikk beholde sluttrinnet.

 

Aldri hatt skade på gitarer, men jeg har bare fått tilsendt 5-6 Les Paul'er.

Stort sett int i Fender type gitarer (bolt on) og de overlever stort sett det meste bare de i det minste er OK pakket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Posten VET jeg hvordan de behandler pakker . Det MÅ bare pakkes SÅ GODT at det tåler en støyt .

Og Posten  kan en gjøre NULL med . Kan selger ikke pakke BRA så vil det være stor sjanse for at det går til helv.... .

 

Problemet er stort sett de som har "jeg vet alt" holdning og gir blaffen . Disse folka er de verste , men er jo ikke alltid lett å tyde disse folka .

Notodden folk i "blues miljøet" er i " stor faresone" for min del nå . Er sikkert noen her som vet hvem han er .

Annonsen blir lagt ut her og på Facebook , hvis han ikke ordner opp på mandag .

Skal si jeg var litt skeptisk til fyren , MEN har en LYST på gitaren så tar en litt større sjanser dessverre .

En del sendinger jeg har fått har vært dårlig pakket men overlevd . Men da har det sjelden vært snakk om LP-SG .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte 8k , men dette var med 2 originale Tarback pickups som stod i originalt .

Han virket noe "sløv" - jeg ville egentlig ikke ha SD pickups som stod i , men de kunne han ikke ta ut etc bla bla---etter en del mas kjøpte jeg med SD pickups og fikk med Tarbacks . Hadde egentlig vært GREIT hvis den hadde vært pakket ok.....men SLØVHETEN tok vel helt overhånd .

Så 5 minutter var nok alt som ble brukt på pakking her , og da gikk det som det gjorde .

Han påstår han "kjenner" postsjefen der så dette skulle "ordne seg" lett som bare det på mandag .

Time will tell !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ikke så lenge siden døde en dame utenfor en kirke i Oslo, fordi en flaggstang som tilfeldigvis hadde råtnet knakk, og traff henne i hodet.
Dette er en gitar. Jeg er sikker på at Posten har sendt mange gitarer, pakket på samme vis som denne rundt omkring i landet, uten at noen av dem har blitt skadet. Du har bare vært uheldig.

Slapp av. Det var din tur til å trekke kortet du ikke ville ha denne gangen. Dette ordner seg, og hvis ikke, kan du strengt tatt prise deg lykkelig over at det bare var litt penger og en gitar. Ser at det er liten trøst i at andre har det verre, men likevel.
Jeg har fått tilsendt gitarer i en slapp hardcase, uten noe ekstra støtte, og de har vært hele og fine. Andre ganger har jeg ikke vært like heldig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.