Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

SG knekt hals - slik går det hvis en pakker sSG/LES PAUL dårlig .


Sugardaddy65

Anbefalte innlegg

Vi vet ingenting om dialogen mellom kjøper og selger i dette tilfellet.

Vi vet heller ikke noe om at "selger har gått under jorda", eller hvorfor han evt. har kuttet dialogen.

Det kan godt hende at det har skjedd ting å reagere på i dialogen mellom kjøper og selger,

men jeg forholder meg bare til det som ser ut til å være fakta i saken når jeg uttaler meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, OsamaFetLaden skrev:

Og nei, dette er ikke Postens feil. Posten har aldri hevdet at man kan sende kinesisk porselen innpakka i et tynt lag sigarettpapir og forvente at det kommer intakt fram. Pakken var ikke merka, dårlig pakka og strengene var ikke slakka----det hadde vært et Guds under om en SG kom fram intakt uansett hvem som hadde transportert den.

Nå er du på bærtur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stiller meg undrende til skalaen på reaksjonen.
Jeg har fått tilsendt gitarer, i en gigbag. De har vært hele. Jeg har fått gitarer i hardcase med god polstring rundt. Ødelagt.
Noen ganger har man uflaks. Noen ganger har man flaks. Sånn er det.

Så får det da være at man reagerer på at gitaren er ødelagt.
Videre ønsker trådstarter å henge ut på et forum der gitaren ikke er kjøpt, den som har solgt gitaren, med en ganske klar bruksanvisning, slik at selger (som ikke deltar) kan bli identifisert. Når moderator ikke synes det er videre OK, hentyder man sterkt at moderatorteamet kjenner selger, og ønsker å forsvare vedkommende.

Dette er ikke videre hyggelig i det hele tatt. Vi har forumregler som alle har godtatt. Bryter man reglene, blir det reagert, og trådstarter ligger helt på grensen av hva som akseptabelt.
Jeg modererer forumet gratis, uten å tjene fem øre på det, på lik linje med de andre som modererer. Da finner jeg meg rett og slett ikke i å bli anklaget for å være en part i saken, bare fordi jeg ikke synes det er greit å henge ut privatpersoner på dette grunnlaget.
Til slutt, saksopplysning, ingen i moderatorteamet kjenner selger i det hele tatt.
En veldig unødvendig moderatorpost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk min siste sg tilsendt i gigbag med noe papp teipet rundt. Gikk greit nok det, men tok ikke for gitt at den var hel når den kom frem.

42 minutter siden, OsamaFetLaden skrev:

Og nei, dette er ikke Postens feil. Posten har aldri hevdet at man kan sende kinesisk porselen innpakka i et tynt lag sigarettpapir og forvente at det kommer intakt fram. Pakken var ikke merka, dårlig pakka og strengene var ikke slakka----det hadde vært et Guds under om en SG kom fram intakt uansett hvem som hadde transportert den.

Hvor skjør tror du en sg er? De tåler oftest vanlig transport i kasse. Noe kan tyde på dette ikke er vanlig transport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig at det er altfor drøyt å anklage moderator for å være personlig involvert,  og lista bør henge høyt før man lar noen henge folk ut her inne, men da fordi vi ikke kjenner sakens fakta----alt vi mener noe om ang. transaksjonen er basert på info vi har fra trådstarter.

For alt vi genuint kan vite brakk trådstarter headstocken selv fordi han ville se hvor mye den tålte. 

Når vi nå engang tar mannen på ordet synes jeg det er merkelig å skylde på posten, uflaks og at noen ganger går det bra, andre ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av det jeg så av bilder ble gitaren sendt i en original Fender pappeske.

Der står det vel med store bokstaver (kanskje på engelsk) at esken inneholder en gitar.

Å kalle det en umerket sending der det er umulig for posten å forstå at sendingen inneholder en gitar er derfor en drøy påstand.

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, OsamaFetLaden skrev:

Er helt enig at det er altfor drøyt å anklage moderator for å være personlig involvert,  og lista bør henge høyt før man lar noen henge folk ut her inne, men da fordi vi ikke kjenner sakens fakta----alt vi mener noe om ang. transaksjonen er basert på info vi har fra trådstarter.

For alt vi genuint kan vite brakk trådstarter headstocken selv fordi han ville se hvor mye den tålte. 

Når vi nå engang tar mannen på ordet synes jeg det er merkelig å skylde på posten, uflaks og at noen ganger går det bra, andre ikke. 

For alt vi vet var det kjøper som knakk halsen på gitaren da han fikk den fordi han var irritert på selger.

(samme logikk som du bruker, men snudd andre veien)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er fakta i denne saken? Hvorfor tar det helt av?

1. Sugardaddy65 har fått en gitar med knekt hals via Posten.

2. Det er ingen grunn til å tro noe annet enn at skaden har skjedd under sending.

3. Gitaren ble sendt i gitarkasse inne i en Fender pappeske, og det er også noe bobleplast på det ene bildet.

4. Det er nok enighet om at gitaren likevel var for dårlig pakket, og hvis strengene heller ikke var slakket, så holder ikke det.

5. Gitaren kostet 8.000kr. fordi den allerede hadde hatt et halsbrudd som reduserer verdien.

Sugardaddy65 burde være forbanna både på selger og posten, og burde fått dekket skaden fra Posten syns jeg.

Uansett hvor idiot selger er, har han neppe gjort noe ulovlig. Han har bare pakka en gitar for dårlig og vært uheldig med Posten.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er merkelig at posten skal mene at gitar i hardcase inne i solid instrumentpappeske skal være for dårlig emballert. Tipper at en fryktelig stor andel av gitarer som blir sendt pakkes akkurat slik. Strengene burde vært slakket og muligens burde gitaren vært litt stabilisert inne i kassa, men reaksjon til kjøper her synes jeg er helt ute av alle proporsjoner. En økonomisk svindler er en som prøver å lure noen for materielle verdier med overlegg. Det er en drøy påstand å komme med. Hvis det er noen du burde legge energi i å få til å gjøre opp for seg, så burde det være posten. Forsikringen bør dekke såpass for å være verdt noe som helst. Jeg har fått penger tilbake fra posten begge gangene jeg har fått gitarer ødelagt i posten. Begge betydelig dårligere pakket enn det du beskriver. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt det tidligere og sier det igjen: Dette skal posten ta. Så vidt jeg kan huske skjedde noe lignende, altså fraktskade, med en annen forumitt for ikke så lenge siden der han fikk dekket reparasjon etter å ha gitt Posten et estimat fra en reparatør. 

De fire gangene jeg har solgt Gibson og sendt dem tvers over landet har de kommet frem like fin og hel som de ble sendt. Og disse har da blitt sendt uten eske. Kun i original hardcase. 

Jeg mottok en gang en bass i gigbag, kun dekket i ca 70 meter klar teip. Null problem. 

Posten (eller for noen Pesten) skal kunne stilles ansvarlig. Prisen for forsendelsen inkluderer forsikring opp til 10k. For dårlig emballert? Nei. Tull. Selger kunne ha vært mye flinkere, men argumentet fra Posten sin side holder ikke vann i mine øyne. Kjør på sukkerfar65, det går seg til! 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man forsikrer forsendelsen for kr10.000 når man sender i oppkrav, burde ikke da Posten som står for tilbudet og forsikringen gi beskjed til avsender at denne pakken dessverre ikke kan forsikres da den ikke er godt nok pakket inn??? Klart posten er ansvarlig og må erstatte dette. Med ca en times anstrengelse foran et tastatur så får du dette galant dekket av posten??

kjør like hardt mot posten som du gjør her i tråden så tror jeg ikke det er vanskelig å få dekket dette av posten?

Endret av mrwarensemble
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes denne var godt pakket jeg da...

I hardcase + eske. Jeg har fått gitarer rett i pappeske, og kun i hardcase, samt gigbag med papp rundt. Det eneste som mangler her er slakking av strengene. (...og ja, selger er sløv når han ikke gjør slike enkle ting når kjøper ber om det.)

På noen LPer, slik som min studio så var vinkelen på halsen litt liten i forhold til i kofferten, så da la jeg noe under ved bakre remfeste, slik at den vilet godt i kassa.

Bestiller du ny gitar på nett kommer den enten rett i gitarpappeske, eller i hardcase med papp utenpå. Ikke i 100 meter bobleplast innvendig og utvendig.

Å fikse et brudd koster vel rundt 500,-, og forringer ikke verdien av gitaren, da den allerede hadde brudd fra før.

Posten burde klart ta kostnaden her, da den definitivt er godt nok pakket inn.

(Men om samme aggresjon har gått i retning posten så er de nok litt vanskelige med overlegg)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så litt nøyere på trådstarters første bilde nå (nærbildet av bruddet) - synes jeg ser limrester i selve bruddflaten. I så fall burde man ha en relativt god sak hvis man ønsket å prosessere på at tidligere reparasjon ikke holdt mål (og såldes bør kostnaden for å lime den på nytt dekkes av selger). "Alle" som har limt sine Gibson-halser påstår jo at de blir mer holdbare etterpå.

Kanskje selger har limt selv, med dårlig lim? Jeg undrer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.