Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

SG knekt hals - slik går det hvis en pakker sSG/LES PAUL dårlig .


Sugardaddy65

Anbefalte innlegg

41 minutter siden, Mortenolb skrev:

Jeg synes det er et jævla dårlig argument å bruke at pappesken på utsiden ikke ser skadet ut. Hva forventer man? At det ser ut som den har hengt bak bilen?

Ja. Jeg forventer at den ser hærpa ut om dette er postens feil. Når du pakker noe er du selv ansvarlig for at det som ligger inne i pakka tåler risting og støt. At du har opplevd knasende lyder fra pene pakker betyr ikke noe annet enn at det finnes flere som er dårlige til å pakke. Forventer du virkelig at pakka reiser land og strand for en slikk og ingenting uten å riste eller bli kasta inn i biler? 

Det hadde vært noe annet om eska så slik ut fragile.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Ballis skrev:

 

 

Dersom du hadde sørget for å få en uttalelse som passet ditt syn kan man jo spørre seg hvor uavhengig den er. Men om du gjør det er du opplagt villig til å begå forsikringssvindel, og slike holdninger er trolig også grunnen til at Posten er reserverte.

Jeg hadde sørget for å få en bekreftelse på at gitaren var sendt i en gitarkasse som igjen lå inne i en pappeske. I pappesken var det også bobleplast for å holde kassa på plass. Bekreftelsen skulle også bekreftet at det er helt vanlig å sende gitarer på den måten.

Når det gjelder antagelser, så er det ikke jeg som antar at selger er en svindler og kriminell som brekker gitarhalsen før han sender.

Jeg antar det som er mest sannsynlig her, og det er at den har knekt fordi den har blitt hardhendt behandla av Posten.

Så kan vi godt diskutere filosofi og konstruktivisme, men det har kanskje ikke så mye med saken å gjøre?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ballis skrev:

Ja. Jeg forventer at den ser hærpa ut om dette er postens feil. Når du pakker noe er du selv ansvarlig for at det som ligger inne i pakka tåler risting og støt. At du har opplevd knasende lyder fra pene pakker betyr ikke noe annet enn at det finnes flere som er dårlige til å pakke. Forventer du virkelig at pakka reiser land og strand for en slikk og ingenting uten å riste eller bli kasta inn i biler? 

Det hadde vært noe annet om eska så slik ut fragile.png

Hvis det var et krav at alle pakker skulle se slik ut før erstatningskrav ble gjeldene så ville det vært svært få som hadde fått erstattet noe som helst. Men du Ballis, du jobber vel ikke i en form for transportbransjen du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt i fra. Men jeg er ikke naiv, og jeg er kynisk nok til å spotte hva som i alle fall kan være et svindelforsøk. Jeg bryr meg ikke nevneverdig om utviklingen i denne saken så om det er uklart hva jeg mener, eller om meningene mine er håpløse, får det bare være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en gibson lp i posten. Da jeg hentet gitar beklaget posten at innpakning var skadet.

De lurte på om jeg kunne åpne pakken, se etter skader - de tilbydde seg å være med å fylle ut eventuelle skjema.

Opplevelsen var veldig positiv. Så vi har alle forskjellige erfaring med det å sende ting

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tidligere skrevet, så åpner jeg gitaren på stedet når jeg mottar sendingen.

Har aldri opplevd noe annet enn stor velvilje og stor forståelse for at jeg gjør det.

Godt å høre om andre gode opplevelser også, og at posten tar ansvar for skader under frakt.

Det er min opplevelse også. Hvis du har dokumentasjon fra skaden når du åpner pakka,

og så får dokumentasjon fra en gitardoktor om verditap og reparasjonskostnader kommer du langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri opplevd at noe av verdi har blitt ødelagt i posten, men er fullstendig klar over, og har selv opplevd at pakker kan få temmelig hardhendt behandling. Et artig eksempel: for mange år siden skulle jeg hente en liten forsterker jeg hadde bestilt. Til tross for størrelsen var den etter alt å dømme for tung til at postkontorfyren tok seg bryet med å løfte den, så han vippet den ut av hyllen og ned på gulvet, hvorpå han sparket den bort til utleveringsluken :P

Når det er sagt, så synes jeg denne tråden holder en ganske ugrei stil... true med å henge ut folk som svindlere, og det ene med det andre. Skjønner godt at det er nedtur å få en ødelagt gitar i posten, men det får da være måte på hvor sint man skal bli. Tror også at det er lettere å få tingene til å falle på plass i ettertid om man teller til 42 før man fyrer løs...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.