Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

SG knekt hals - slik går det hvis en pakker sSG/LES PAUL dårlig .


Sugardaddy65

Anbefalte innlegg

55 minutter siden, el_roffo skrev:

Kjipe greier. For dårlig pakket selvfølgelig, men det bør være en grei reparasjon i alle fall. Skjønner ikke hvorfor Gibson har fortsatt med den konstruksjonen...

Fordi at alle tiltak Gibson har prøvd gjøre opp igjennom (slakere hodevinkel, volute, three piece lønnehals osv) Har ført tll massivt kundeoppgjør og skadet bunnlinjen i regnskapet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har vært fikset før ja , så den enorme verdien har den ikke uansett .

Den har knekt i nytt tre--dvs knekt IGJEN . Den har ikke knekt OPP der den var fikset før .

Ja det er spor av at den er knekt i kassen.. trefliser etc .

 

Var hos posten nå og fra deres side er det IKKE snakk om noe de dekker .

Det er ALTFOR DÅRLIG pakket- enkelt og greit .

DET ser jo jeg og . En pakker IKKE les paul og sg SÅ DÅRLIG .

Andre gitarer overlever men disse vil ofte knekke .

 

Hos posten så sendes pakker på samlebånd og inn i containere - det nytter INGENTING å si "være forsiktig" fordi mennesker passer ikke på eskene hele tiden .

Har selv sett at  Bring kaster esker inn i bilene sine , og dette MÅ en regne med .

Dette BURDE være innlysende for oppegående intelligente folk . MEN som vi VET er "halve befolkningen" her "tomskaller" - for å si det pent .

 

Har screenshot av finn.no annonsen lagret .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder pakking så er esken den kom i så liten at gitarkassen så vidt går inni . Den sitter trangt inni den .

Utenpå gitaresken var det en tynn pose ca 1mm tykk .

Så den esken i seg selv har jo nærmest ikke gitt noe beskyttelse .

Det er SLAG som tar knekken på gitaren . Det er SLAG som må dempes .

Mine esker ferdig pakket kan jeg godt slenge rundt på og slippe fra 1 meters høyde - UTEN at gitaren vil bli skadet fra SLAG .

Oppkrøllet avispapir er GLIMRENDE til akkurat dette . Og selvfølgelig at gitaren ikke dingler rundt inni hardcase .

 

Det er LITE som skal til på en SG hvis den får et slag på forsiden - strengene hjelper og til .

Jeg har SELV knekt en SG hals på 80+ tallet en gang .

Snublet i gitarledningen - SG falt av stativet med fretboard mot gulvet - knekt hals . Den falt ikke hardt- bare falt langsomt ned .

Men mer skal det ikke til .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener dere det samme som Posten?

Posten kan bare kaste ting rundt seg, og hvis det går i stykker, så er det pakkingen det er noe feil med?

Gitaren ble vel sendt slik nye gitarer alltid blir sendt. I kassa inne i en pappeske.

At vi har erfaringer som tilsier at LP/SG og andre Gibson modeller trenger særbehandling gjør ikke at posten kan behandle gitarer slik de vil.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt innspill @skela...

Jeg ville ikke gitt opp på det der. Du møter kanskje en helt annen type hjelp om du ringer dem, eller snakker med andre ansatte. Det skal dog sies at det hjelper å være ydmyk. Er du offensiv og utbasunerende blir du gjerne stemplet og behandlet deretter, uansett hvor mye rett du har på din side.

Om alt går åt skogen kan jeg forsøke å reparere den, men da må den til Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, GunnarpåMo skrev:

At vi har erfaringer som tilsier at LP/SG og andre Gibson modeller trenger særbehandling gjør ikke at posten kan behandle gitarer slik de vil.

Selvsagt enig, men det gjør heller ikke at selger ikke burde søke å minimere sannsynligheten for skader gjennom å ta svært enkle og billige forhåndsregler (f.eks. med avispapir og bobleplast). (Den ene gangen jeg kjøpte en ny Gibson, ble hals/hode sikret svært godt med plast, uten at jeg skal påstå at dette gir uttrykk for noen norm.)

Spørsmålet er uansett om det var mangelfull emballering som forårsaket skaden eller ikke. Hvis det var det, går Posten fri. Så har man selvsagt alle grader av skyldfordeling i mellom. Personlig mener jeg at selger klart burde gjort mer for å sikre gitaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde det samme med denne Hameren fra 1979. Fint pakket, ingen skader på verken emballasje eller kasse. Det eneste var at headstock ikke var støttet opp i kassen. 

Fikk ikke en krone. Verditap på gitar, muligens 10.000,-. 

Den  ble bra etter fiks men nå er det en player og ikke collector. 

HeicqDb.jpg

od1B4c6.jpg?1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vet vi altså at Posten klarer å ødelegge både Hamer, Ibanez, og Gibson gitarer. Kan legge til at de også klarer å ødelegge forsterkere.

Er det OK å betale for en tjeneste som ødelegger objektene vi betaler de for å frakte?

Eller skal vi bare skylde på pakking slik som Posten syns vi skal gjøre?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal legges til at jeg muligens har sendt tresifrede antall instrumenter med Posten de siste 25 år og dette har skjedd en eneste gang, altså en feilmargin på langt under 1%. Summa summarum er jeg fornøyd med postens tjenester. Litt kjipt bare at dette hendte med nevnte gitar og ikke en Epiphone. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, germaniumkid skrev:

Det skal legges til at jeg muligens har sendt tresifrede antall instrumenter med Posten de siste 25 år og dette har skjedd en eneste gang, altså en feilmargin på langt under 1%. Summa summarum er jeg fornøyd med postens tjenester. Litt kjipt bare at dette hendte med nevnte gitar og ikke en Epiphone. 

Da skjer det kanskje den ene gangen de kaster en gitar 5 meter i stedet for 2?

I så fall bør de vel da betale skaden den gangen det går galt?

Pakk opp på postkontoret, og ha de postansatte som vitner!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.