Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Boss RV-6 - noen som har testa den?


5150head

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe meg en reverb-pedal og tror jeg står mellom Hall of Fame og Boss RV-6 i funksjonalitet og pris.

Er det noen som har noen synspunkter på disse og som kanskje har testa begge?

Leter i hovedsak etter en naturlig reverb for å få litt rom og variasjon på soloene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har selv Hall of Fame, og kan ikke si annet enn at den absolutt gjør jobben! I forhold til pris er den svært bra....TC er bang for bucks!

Jeg brukte en del boss pedaler på 90-tallet og har hatt en ide om at boss var kjedelige greier, men jeg testet RV-6 etter at jeg hadde kjøpt HOF, og tenkte bare DAMMN for en bra pedal!! Skal faktisk revurdere min holdning til Boss.

Skal si at jeg ikke tror at du gjør en tabbe om du kjøper noen av de, begge er svært bra pedaler til veldig fin pris....følg magefølelsen din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begge to. Hovedforskjell er at Boss er -20db mens TC går fra -20db til +4db input. Videre har Boss input for expression pedal og annen type switch (mer fotvennlig vil noen mene), TC har valgbar TB/buffer. Boss har også en kombinert delay/reverb setting og shimverb. TC har Toneprints (editering).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har selv Hall of Fame, og kan ikke si annet enn at den absolutt gjør jobben! I forhold til pris er den svært bra....TC er bang for bucks!

Jeg brukte en del boss pedaler på 90-tallet og har hatt en ide om at boss var kjedelige greier, men jeg testet RV-6 etter at jeg hadde kjøpt HOF, og tenkte bare DAMMN for en bra pedal!! Skal faktisk revurdere min holdning til Boss.

Skal si at jeg ikke tror at du gjør en tabbe om du kjøper noen av de, begge er svært bra pedaler til veldig fin pris....følg magefølelsen din :)

Takk for svar, Erik! Må jo bare få kommet meg innom en sjappe og testa dem. :)

Liker den delay-funksjonen på Boss, må jeg si. Ikke stor bruker av delay generelt, men kunne vært kult å ha en basic delay (liker å holde live-oppsettet så lite som mulig).

Kan man blande inn noen form for delay i den toneprint-modusen på Hall of Fame?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du får ikke delay på HOF.

Ok. Takk, det gjør nok at Boss leder hittil og som du sier er den switchen til Boss veldig sympatisk. True bypass er jo et pluss på HOF, men med de kabellengdene jeg har en endens til å bruke, er kanskje ikke den bufferen i BOSS så dum. :)

Endret av 5150head
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste (evt største) minus ved Rv-6 er -20db input, altså uegnet for line level effetcs loop. Dette var hovedårsak til kjøp av HOF som tilleggspedal.

Har tidligere brukt Rv-3 (Japan) og Rv-5, serien låter helt fint. Delay/reverb combo setting er nyttig.

Kommer du over en eldre Rv-3 Japan så låter de suverent (de har også komb del/rev), dette er en av svært få pedaler jeg angrer litt på å ha solgt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Takk, det gjør nok at Boss leder hittil og som du sier er den switchen til Boss veldig sympatisk. True bypass er jo et pluss på HOF, men med de kabellengdene jeg har en endens til å bruke, er kanskje ikke den bufferen i BOSS så dum. :)

De bufrene er såpass diskret at man må ha på 7-8 stk før det begynner å bli merkbart...! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant. Og så mye som jeg bråker på scena, så hadde jeg nok ikke merka forskjellen uansett. :)

I en bandsetting er det vel teknisk umulig å høre noe særlig forskjell.... Buffers hindrer jo også pop/støy/smell når pedalene skrues av/på (som jo høres). Det er jo gode grunner til at Boss pedaler fortsatt benyttes av en lang rekke profesjonelle artister, også på større scener/turneer.... De virker, låter stort sett bra og opererer stort sett temmelig støyfritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.