Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Alternativ til Eventide H9


Griffin

Anbefalte innlegg

Begynte å GASse litt på Eventide H9 da jeg begynner å gå seriøst tom for plass på prosjektbrettet... H9 løser alt og mer til (Har Strymon Mobius i tillegg)...

så begynner jeg å sjekke ut litt og enkelte av effektene jeg var særs interessert i er ikke helt der... tenker sånn Octav funksjonen. Jeg leser at denne tracker noe dårlig og når jeg hører på sammenligninger så vil selv YouTube avsløre at POG låter mye klarere og presist...

Så derfor lurer jeg på om det finnes andre alternativ i størrelse H9, Mobius etc... som kan by på følgende effekter i prioritert rekkefølge:

1. Octav (type POG)

2. Compressor

3. Delay

4... resten er bonus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutes ago, Griffin said:

Takker... sjekka ut den. Kunne vært interessant å prøve da det er flere greier som virker som låter bra... fortsatt skeptisk til den Octav greiene.

Prøver derfor først som sist å skaffe en Nano POG og akseptere at brettet vil kunne mye, men ikke alt 1f612.png

Det er flere fordeler med M5, man kan koble til expression pedal og MIDI switch, prisen er lav sammenliknet med H9. Delay- og modulasjonsseksjonen låter bra, det er samme lyder man fant i DL4 og MM4. Innebygget tuner, noise gate og tap tempo bryter. 

Teknologien er noen år gammel men man finner fortsatt M5 i bruk hos Tim Pierce, Kenny Greenberg og andre session-gitarister. Jeg ga 500kr for min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.