Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Broodcaster under bygging av brødfjøler.


Anbefalte innlegg

Oversadlen er 100%.

Noe annet. Det er jo mange av dere som kjøper GFS pickups. Er det like høy lydkvalitet på GFS sin Fat Pat bridge posisjon som en Seymour Duncan HS-4? Jeg har hørt det er blitt sagt at Fat Pat er super pickup, så... Siden det er LEGO (for voksne) jeg driver med så lurte jeg på GFS Fat Pat for å spare inn litt og få råd til før. Men passer lydkvalitetsmessig Custom shop og GFS sammen når det er en Fat Pat vi snakker om? Da sparer jeg ca 40€ på det.

I mellomtiden etter at jeg skrev det over fant jeg denne - det finnes ikke tvil .GFS er BÆSJ med overdrive. Seymour Duncan vinner og er ikke mer "moderne" i lyden enn GFS. Jeg måtte høre flere ganger ført jeg gjorde meg opp en mening. Av personlig smak kom Seymour Duncan på første plass, så kom GFS og til slutt Gibson. Ja, jeg syntes at GFS slo Gibson men ikke Seymour Duncan. Min skal få Seymour Duncan 59. Jeg tror den vil passe meget godt sammen med Custom shop Fat50's midtposisjon. 83€ med gratis porto innenlands. Dessverre bare i sort.

 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, GFS låt for tørr selv når han bare slo an en streng sammenlignet Seymour Ducan og prismessig med porto fra USA og toll sammenlignet Seymour Duncan med gratis porto innenlands uten toll så blir prisforsjellen bare ca 20€. Det koster jeg på meg. Jeg kommer til å angre og irritere meg. Det høres litt dumt ut å kombinere Custom shop med GFS også. Jeg hørte forsjell på anslag av bare en streng også. GFS er for tørr for meg. Den koster ca 34 dollar i hvit men legg på 25 dollar i porto og litt toll så er vi fort oppe i 60 dollar og sammenlign det med 83€ for Seymour Duncan uten portp og toll. Dessuten får jeg den et døgn eller mindre etter bestilling. (posten er ca 3 ganger raskere i Nederland) 

Da må jeg vente en drøy mnd med å bestille den siden jeg også trenger mer LEGO.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes den var for mye vintagelyd, Jeg likte ikke lyden i den.

 

Legge på reverb? Da kommer jo den perfekte single coilen feil ut for meg, for jeg prøvde det på single coil nå rett etter forrige innlegg. Den er "våt" nok fra før så da ødeligger jeg. Med reverb så likte jeg ikke Fat50's. For å si det enkelt - de to pickupene passer ikke sammen etter min smak. Men Seymour Duncan derimot er fin i lyden. Like "fuktig" som Custom shop Fat50's. De vil passe bra sammen.

 

 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det ikke mulig å forstå seg på for meg. I det ene øyeblikket spiller du i vei på en veldig ustemt gitar, og i det neste øyeblikket  hører du forskjeller på pickups som i utgangspunktet låter ganske likt. Derfor kan jeg ikke komme med råd, da jeg ikke forstår meg på hvordan du opplever lyden fra en gitar.

Lykke til.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, CastorFiber skrev:

Dette er det ikke mulig å forstå seg på for meg. I det ene øyeblikket spiller du i vei på en veldig ustemt gitar, og i det neste øyeblikket  hører du forskjeller på pickups som i utgangspunktet låter ganske likt. Derfor kan jeg ikke komme med råd, da jeg ikke forstår meg på hvordan du opplever lyden fra en gitar.

Lykke til.

Da tar jeg GFS. Jeg stoler på at dere vet bedre. Da kan jeg kjøpe denne mnd. Men jeg hørte en gang til og det var litt mer gammalrocklyd i GFS syntes jeg. (det som jeg forbinder med gammalrocklyd) Det er litt kult det også. Jeg har hørt på det flere ganger og det blir GFS som dere råder meg til.

Mer jeg hører på klipper jo mer liker jeg GFS bedre og bedre. Nå tror jeg at den blirkul sammen med Fat50's. Jeg må ofte høre mange ganger får jeg forstår lyden godt nok til å gjøre meg opp en mening.

 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da betiller jeg neste uke siden jeg både har råd til GFS og LEGO. Seymour Duncan, da måtte jeg vente en mnd.

Og med GFS får jeg hvit farge. Seymour Duncan 59 er bare i sort. ( og uten logo på pickupen, hahaha)

 

Endret av Rottenikken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.