Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Broodcaster under bygging av brødfjøler.


Anbefalte innlegg

Floyd nut UTEN låser kan gi trøbbel . Klirring da de ikke er MENT brukt uten låser - og hvordan skal du plassere den rett i forhold til høyden ?

Er halsen allerede frest ut for Floyd nut ?

Som sagt før her : Floyd nut UTEN finjustering på bridge kan du GLEMME .

Vanligvis justeres høyden med små skims i forskjellige tykkelser under nut .

Skal love deg at det er mye enklere å bare file til en vanlig nut .Og ødelegger du første nut , setter bare på en ny . De koster nesten ingenting .

Jeg har MANGE Floyd gitarer og har brukt MANGE timer på å finne ut om justering på de .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men den rollernøtta over går bra? Jeg får deler muligens i morgen og brukt Fender pickup venter jeg på. Så er det bare rollernut og strenge opp og justere. Og DA er dette prosjektet fullført.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at jeg ikke lytter til råd eller ikke forstår/misforstår? Kan jeg ikke bruke denne rollernøtta? Denne er jo ikke beregnet for å låses. Jeg repeterer hvilken nøtt jeg mener ved å ta bildet en gang til for sikkerhets skyld. Jeg har ike lyst til å kjøpe nøtt for halsen er allerede litt modifisert for metallnøtt. Denne er det jeg tenkte på: 

b_2505.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei denne over skal brukes til vanlig hardtail. Det går bra?

 

Da jeg hadde lagt ut foto med knotter så hadde jeg ikke fått elektronikken enda men hadde bestilt den. Nå er det ferdig koblet etter sjema fra Seymour Ducan sin side. Jeg ville dette er oversiktlig nok til å kunne akseptere. Jeg bruker gode ledninger for modelljernbane da de et lettere å lodde med samt enklere å klippe og bøye. 

Neste uke kommer pickupen og en rollernut og da har jeg fullført et prosjekt. 

 

image.jpeg

image.jpeg

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel lite grunn til å ha rollernut på en hardtail så vidt jeg vet. Og det kan også skape litt problemer om man skal gå tilbake til vanlig igjen da man må kutte vekk litt av fingerbrettet for å installere en rollernut. Rollernuts er også utsatt for å bli dårligere hvis de får støv inn i seg. Så tilfeldigvis en ganske grei video som forklarer alt dette tidligere i dag.

Video:

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Men jeg har allerede gjort plass/kuttet vekk litt av fingerbrettet til den og kan ikke lenger feste en vanlig nut. Jeg tror ikke at jeg har noe valg. Det er ikke den dyreste gitaren likevel. Dette er i alle fall bedre enn en floydnut.

 

Gitaren er egentlig ganske god å spille på men før jeg fikk skikkelig forsterker så brukte jeg den mye for jeg måtte ha så høyt volum grunnet for stor avstand til pickup at sus ble det uansett. Dette godtok og overstyrte forsterkeren veldig mye slik at det minnet om overdrive. Jeg tenkte at ville endre seg, dvs at gitaren ble god med skikkelig forsterker, men da jeg koblet til så var det min kone som reddet den fra søpla. Nå har jeg gjort så mye justeringer, pickupen kommer til å komme nærme nok og den står på rette plass og trussrod er fin, men jeg må sette opp stolen. Stolen senket jeg 5mm lavere mot bodien og det vil føre til at strengene kommer mye nærmere pickupene. Strengehøyde fra gripebrettet er justert og nå 100%. Jeg laget plekterbrett som dekket over hull for humbucker og venter på en Fender middle pickup. Og ny elektronikk har jeg siden jeg nå får single coil. Ikke så lett med humbucker i middle posisjon. ( vet at det finnes men) Jeg har gjort enda mye mer enn det jeg har skrevet her men kan ikke komme inn på alt. Den pickupen må komme snart. 

Nå tror jeg at dette kan bli en god gitar. Tror dere? 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sugardaddy65 skrev:

Seasick Steve er RÅ her !

3 strengs gitar her , og han bruker enda mer primitive gitarer enn denne .

Du burde prøve deg på slide Rottenikken 

Jo, han kunne nok brukt min. Men han har nok ok pickup i og det som er på den er nok godt satt opp, men min skal jo få en brukt fender middle pickup.  Og jeg skal sette opp etter beste evne. Trussrod er satt opp og det samme med strengehøyde. Jeg har hatt strenger på den da jeg gjorde det, men må intonere. Ja, min er en typisk Seasick Steve gitar. Det låt meget bra det han spilte. Er det ikke gøy at jeg fullfører gitaren? 

Endret av Rottenikken
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer pickupen i morgen og til mandag bestiller jeg en rollernut fra butikken jeg bruker. (og strenger, selvfølgelig) Da kan jeg prøve den siden den er ferdig da. Jeg tipper den låter "litt" bedre etter renoveringen jeg har gjort. (og mye penere og proft utseende, husk plekterbrettet feks)

Jeg kan nevne at den blå Gitarkroppen er ferdig nå.

Endret av Rottenikken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.