Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Broodcaster under bygging av brødfjøler.


Anbefalte innlegg

Nå har jeg montert pickup og koblet til og kan gi video med "du er den enda" og intro til "Layla" av Eric Clapton. Det kan spilles på en streng. Grunnen til det er at jeg fortsatt må ha ny oversaddel.

Det er en Fender Japan pickup i den og den strengen som er på er satt opp, og det samme med hals etc. Nå låter den veldig bra. Jeg må ha ny oversadel som en siste ting før 100% så kan jeg strenge opp 6 strenger

Nå har jeg nettopp pusset bort logoen som jeg tusjet med sprittusj. Nå fortjener denne gitaren custom vanndelkal logo.

Hvis du hører denne videoen på en siste utgaven av appleTV med hjemmekino koblet til... Søk på: Layla du er den enda

 

image.jpeg

 

 

Demonstrasjon så jeg måtte ta noe jsom kunne spilles på en streng. (jeg vet at jeg spiller for fort)

Forsterker er en Fender Frontman 65.

 

Linken under er før jeg renoverte den. Da låt den så dritt at da jeg fikk prøvd den på min nye Frontmann så ville jeg kaste den. Nå derimot, etter renovering må jeg ha proff logo for så god er lyden.

For å spørre: Ble dere positivt overrasket? 

https://www.youtube.com/watch?v=CT5Ro3oiq4A

 

Endret av Rottenikken
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HIPP HIPP HURRA!!!

prosjektet er fullført!!!

Låter strålende i kvalitet som en skikkelig Fender!!!

Den er min mest lettspilte gitar og lyden kan jeg i alle fall ikke klage på!!!

Den er satt opp supert nå!!!

Det låter mye bedre med 6 strenger!!!

DETTE ER SAKER!!!

HIPP HIPP HURRA!!!!!!!!!!

Det er floyd nut på den uten låsing. Siden rollernut hadde dårlig rykte også så tenkte jeg å prøve denne som jeg tok fra Telecasteren. (Skal kjøpe ny til den) Det er ikke noe skurring eller problemer i det hele tatt. Så nå FULLFØRTE JEG ET PROSJEKT VELLYKKET LANGT OVER ALL FORVENTNING!!!

image.jpeg

Endret av Rottenikken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Nå i dag er gitaren blitt dobbelt så bra for nå er den satt opp. Og allerede før oppsett var den min favorittgitar. Den er blitt kjempegod å spille på nå - dobbelt så bra. 

For de som er relativt nye på forumet så er dette altså Breadcaster 1

En oppfriskning:

Den er limt sammen av fire mindre brødfjøler i hardt treverk og plekterbrettet 3D printet jeg selv. Den har en utrolig god hals som originalt utrolig nok satt på en Fazley Stratkopi og som er limt. Elektronikk er Alpha pots og billig kondensator og pickup er Fender standard Mexico middle pickup. Hardware er Wilkinson stemmeskruer og Kluson stol. Dette var et sammendrag av hva denne tråden dreide seg om for de som ikke har sett dette prosjektet før. 

Dette er en vanvittig god gitar i høy kvalitet. 

Den er fantastisk å spille på. 

image.jpeg

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Rottenikken skrev:

 

Dette er en vanvittig god gitar i høy kvalitet. 

 

image.jpeg

Jøss! Så det er bare å spikke sammen en brødfjøl, feste hals og elektronikk også har man en vanvittig god gitar i høy kvalitet?

Hvorfor i allverden gidder feks Fender og Gibson og ta lange og unødvendige omveier da?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, strikes skrev:

Jøss! Så det er bare å spikke sammen en brødfjøl, feste hals og elektronikk også har man en vanvittig god gitar i høy kvalitet?

Hvorfor i allverden gidder feks Fender og Gibson og ta lange og unødvendige omveier da?

Mye kan gjøres billig. Kjøpe fra produsent, ja jeg tar den, men ikke glem at man kan også lage en god gitar selv på en billig måte. Jeg mener å huske at denne kostet meg ca 150 euro. Man kan lage en god og billig/nesten gratis body av noen brødfjøler så sant det er godt treverk, vel kroppen alene kom på 40 euro på denne, men det er ikke den mest utbdredte måten å gjøre det. Å spikke sammen en brødfjøl... Det var veldig mye arbeid i denne siden jeg da ikke hadde overfres. Jeg måtte selvfølgelig være nøye med å sette deler på rett plass med nøyaktighet som metallsløyd og i dag justerte jeg trusrod og høyde på sadler samt itonering. 

Og det er en god gitar i god kvalitet treverk og deler selv om den er så originalt laget. Den er en drøm å spille på. Den er skikkelig god og e drøm å spille på. Det er ingen vits i å latterliggjøre den når du ikke har prøvd den selv.

Men den er ikke som en proff Gibson eller USA Fender, nei, men jeg tror den skulle minne litt om en standard minste Fender Mexico når man bruker middle pickup. Da ville jeg ikke ha blitt overrasket for jeg har spillt på ekte Fender Mexico og denne er like god å spille på og har samme pickup. 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎02‎.‎12‎.‎2016 at 20.33, TUFFTUFFTUFF skrev:

Kanon, grattis med ny gitar. Tänk så många underbart morsomme gitarer som hade blivit tillverkade om alla hade haft samma pågångsmot som dig, well done man :) .

Nå er Breadcaster 2 ferdig så vet dere at den ble fullført. Den er ikke noe å vise fram her siden jeg har sluttet å like designet og den ser dum ut. Jeg skal gi den bort. Jeg er flau over den og vil ikke vise den. Dere har jo sett det meste, så...

Så jeg er nå ferdig og jeg fullførte.

Men jeg er ikke ferdig med å være original.

Så nå blir det Først å gjøre ferdig candy apple red strat før jeg sparer opp til nytt prosjekt. Det nye prosjektet blir en underbar morsom gitar det også for jeg skal kjøpe bassgitar body (jazzbass) uten noen som helst utfresning unntatt Tele halslomme og dette skal bli en god miks suppe. Det skal ikke bli en bassgitar selv om jeg bruker en kropp til bass. Det blir ikke frest ut for pickups, stol eller kontrollrom. Kroppen skal customlages på Guitarbuild i England i Or treverk. Dette betyr da at jeg ikke er ferdig med morsomhetene mine for jeg har fantasi. En ting er sikkert - Les Paul stol og Tele hals og masse andre ingredienser - en skikkelig suppe men fin. Og ingen har maken. Men det er en god stund til, dere vet, lommeboka...

 

(beklager et jeg skrev om breadcaster 2. Jeg surret og var i feil tråd.)

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Jeg avslutter denne byggehobbyen so da selger jeg deler som jeg har. Men jeg får jo aldri tilbake så mye som jeg betalte nytt når jeg selger... Denne gitaren var meget god - nå er den kjempegod. Jeg har ny elektronikk og pickup. Jeg vet ikke om dere tror det men denne er vanvittig god å spille på, mye bedre enn mange gitarer som tilbys for 5000kr. 

I stedet for å selge min Custom shop Fat50's middlepickup så monterte jeg den på denne og byttet ut fra Alpha til CTS som jeg hadde. Og jeg la til fasevending. 

Den har også fått hvit pickup i stedet for sort og i stedet for Strat knotter så er det tele. De jeg hadde passet ikke på CTS. I tilleg bryter for fasevending. 

Nå må jeg ha en teleknott til og selvfølgelig logo i Fenderstyle - Helge Breadcaster skal det stå. 

Er den ikke artig og original? 

HEEEELIG GITAR!!!!

 

image.jpeg

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Rottenikken skrev:

Jeg vet ikke om dere tror det men denne er vanvittig god å spille på, mye bedre enn mange gitarer som tilbys for 5000kr. 

 

image.jpeg

Mitt siste innkjøp kostet ca. 5k. Jeg er helt sikker på at jeg ikke ville bytta den med brødfjøla di. ?

Hva får du ut av fasevending med en pickup?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hav jeg får ut av fasevending? Jeg vurderer en pickup til. 

 

Jeg tenkte en bridgepickup også. Jeg har det. Men gidder ikke nå. Da med Gibson vender og jeg tror jeg selger min Custom shop og kjøper en Texas Special 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.