Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Broodcaster under bygging av brødfjøler.


Anbefalte innlegg

Men jeg tenkte ikke å bruke den som låsenut. Den skal bare ligge oppå. Jeg slipper filing av ny nøtt

Filing av ny nøtt koster 50 euro. Jeg må ha ny nøtt uansett. Så tar jeg en i metall...

Da går det vel?

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en "liten" hindring for det som kalles for kone. Ikke alle er like medgjørlige så jeg kjøper en i metall. (Nøtt altså)

Hvis jeg skal lage fra scratch så tegner jeg den nøyaktig i 3D på PCen og får den 3Dprintet helt nøyaktig i stål. 

 

Innen måneden er over så er Breadcasteren bygget helt ferdig og satt opp. ( fikk brukt Fender Japan middle pickup)

Her er hvordan jeg koblet men hvorfor skal jeg ha et pot på 500k og et på 250k? Det var det jeg kjøpte da.

 

1S_1V_1T.jpg

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Rottenikken skrev:

Det er en "liten" hindring for det som kalles for kone. 

1S_1V_1T.jpg

Du har en "liten" hindring når det gjelder å ta til deg råd og hint fra oss når du presenterer ulike problemstillinger. Det er stort sett enveiskjøring i trådene dine.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er iallfall ingen dum investering syns jeg, og heller ikke så uoverkommelig dyrt som du tror. En korrekt filt nut er utrolig viktig når du skal til med setup. 

Handler ikke om talent, det handler om øving. 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig det men jeg tror at dette er over mitt nivå. For å være ærlig så tror jeg ikke at jeg er dyktig nok. En ting er å lage finish på en kropp men når jeg skal sette meg inn i dette så må jeg sikkert lage 90 oversaddler før jeg får en fin en. Jeg tror jeg overlater det til en proff. Men denne gitaren er så billig at jeg går for floyd uten låsing. Jeg trenger ny nøtt uansett og virker den bra med floyd uten låsing så bruker jeg det og hvis er gitaren verdt det lydmessig og å spille på så kanskje jeg går til en proff for god filing.

Men å file nøtt selv ligger ikke for meg. Og egentlig har jeg ikke lyst til å gjøre det heller. Det høres ut som en kjedelig jobb. Sikkert et velment råd men man begynner ikke med det vanskeligste. (unntatt når man skal lære å fly radiostyrt helikopter.)

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

b_2505.jpg

Mulig men det er enda et alternativ som jeg skal gå for - en rollernut.  jeg fant den i kveld.

Angående høydejustering så kan jeg printe noe under med passende vinkel i plast med 3Dprinteren min ved behov. Men da snakker vi oppsett av gitaren når den er ferdig bygget.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.