Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Broodcaster under bygging av brødfjøler.


Anbefalte innlegg

Tusen takk, jeg går for den i stedet. Wilkinson har jo kvalitet. 28€- supert. Det er forresten oppgitt i engelske pund men det blir ca 28€

Det jeg er ute etter er ikke at det skal hete Fender - jeg er ute etter mest mulig for pengene uten at 40% er porto for da føler jeg meg lurt. 40% porto er ikke mest mulig for pengene.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg søkte, var prisen oppgitt i EUR, men det er så. Såvidt jeg husker, hadde vi Wilkinson pickups og hardware i et par GN-gitarer vi prøvde å få til for noen år siden, og for å si det rett ut, var det ikke pickupene som gjorde at det ikke ble noe av de prosjektene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Audun skrev:

Vet du hvilken Fender humbucker det er? Klart man kan finne pickuper brukt på ebay for en rimelig penge. En GFS pickup koster med frakt til Norge, omtrent 550,- 

Betaler ikke så mye engang med frakt for en GFS. Kanskje 400 ish toppen. Med frakt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, askret skrev:

Det er jo bare å kjøpe mer samtidig så blir fort portoen mye mindre enn 40 prosent......

Tror du at jeg er millionær.

Bør jeg kjøpe Fender USA eller Wilkinson? Begge er nye og prisforsjkellen er 30€ mer for Fender. Men det er USA Fender. Jeg har råd til begge to.

Angående at gitaren er sur så skal den settes opp av en proff. Når man kan få grei lyd i en Fazley til 70€ med andre pickups  sadler og oppsett så skulle ikke min være noe verre. Men jeg har bedre treverk, stol og stemmeskruer enn Fazley. (og bedre elektronikk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne bare skal jeg ha - ca 44 dollar og ca 6dollar porto. Brand New Fender USA standard humbucker. Men den skal i den hvite gitaren og Texas special bridge skal i denne. Det skal gjøres om mye. Jeg har hørt på den på youtube og liker den MYE bedre  enn noe annet som jeg har hørt av humbukere - selv bedre enn Seymour Duncan. Den skal i den hvite gitaren. Nyyydelig cleanlyd i den. Det blir to single i denne.

Ingen skal si at Fender ikke kan lage humbuckere. selv om det er single de er kjent for

Det blir ca 8 dollar billigere enn GFS. Dere er sikkert ikke enige for dere elsker jo å betale masse i porto i stedet for varen.

http://www.ebay.com/itm/331984013411

 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg var deg, ville jeg fått gitaren proft satt opp først. På den måten får du vite med sikkerhet at den i det hele tatt kan settes opp, og at der ikke er noe galt med den fysiske gitaren. Hvis det er som du sier at du ikke har så mye å rutte med er det jo dumt å bruke tid å penger på elektronikken, for så å finne ut at den f.eks. ikke er intonerbar.

Er gitaren skikkelig satt opp, og du ikke roter med halsen, nøtta og sadlene, er det jo ikke noe problem å ta av strengene på et senere tidspunkt for så å skifte pickups eller lignende. Gitaren vil jo fortsatt være intonert når du setter på strenger igjen. Du behøver bare å stemme den på nytt.

Endret av Baxter
Autocorrect is a bitch
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper humbucker bare en gang.

Jeg skal bytte single coil i brødfjøla til Texas special middle som jeg tar fra den hvite. Den hvite skal få Fat50's middle for det er bedre lyd i den pickupen enn TS middle og jeg skal bytte neck til strat69 og selge den som sitter i i halsposisjon. Det var en kar som sa at den kombinasjonen finnes originalt bare i Fender Custom shop til over 4000dollar.

Det skal Texas special middle og Fender stanndard humbucker i denne gitaren

 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rottenikken skrev:

Tror du at jeg er millionær.

Bør jeg kjøpe Fender USA eller Wilkinson? Begge er nye og prisforsjkellen er 30€ mer for Fender. Men det er USA Fender. Jeg har råd til begge to.

Angående at gitaren er sur så skal den settes opp av en proff. Når man kan få grei lyd i en Fazley til 70€ med andre pickups  sadler og oppsett så skulle ikke min være noe verre. Men jeg har bedre treverk, stol og stemmeskruer enn Fazley. (og bedre elektronikk)

Hadde du hatt tålmodighet og ikke kjøpt litt og litt kunne du faktisk hatt peng til å kjøpe mer på en gang. Du må ha svidd av 10-15000 i deler snart.
Også råder jeg deg til å tone ned arrogansen din en smule når du svarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at gitaren er ikke sur fordi den har "feil" pickuper, eller fordi den har den eller den elektronikken. Gitaren er sur fordi den ikke er skikkelig stemt og eller intonert. Hvis det skulle vise seg at der er en feil med gitaren (ikke elektronikken) så kan det i værste fall være umulig å intonere den. Det er dette jeg anbefaler deg å finne ut først. Hvis gitaren ikke kan intoneres så er den i beste fall en brødfjøl igjen. Treverk etc. kan være så bra det vil, men et gammelt juletre som er skikkelig stemt og intonert vil gi bedre lyd enn en 100.000,-kr gitar som ikke kan intoneres, og det er uansett elektronikk og CTS-pots og Texas specials og fender ditt og wilkinson datt.

Når man er en gryende luthier så er det aller viktigst man kan gjøre å sørge for at alle mål er korrekt. Det er snakk om millimeter forskjell på en super gitar og en som ikke kan intoneres. Dette forumet er velsignet fylt med dyktige gitarister, hobby byggere og en og annen luthier, som alle er villige til å dele sine erfaringer og kunnskaper. Hør på disse og ta til deg det som blir sagt, hvis ikke vil denne gitaren ende opp som like suksessfull som den akustiske stratocasteren din, banjoen din og Gud vet hvor mange andre prosjekter hvor kloke hoder har fortalt deg at veden står feil vei, eller at spiker ikke er noe særlig bra til å holde på plass en topp etc. etc.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.