Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Broodcaster under bygging av brødfjøler.


Anbefalte innlegg

Skjønner, men nå har jeg nettopp frest ut til humbucker i bridge. Jeg vil ha den litt metal i brigde så en HS-4. Jeg kjøper en HS-4 denne mnd. Og ny elektronikk på 500k og ny kondiss. to 500k CTS med 9% toleranse og en RS kondensator.  Fasevending blir gjort om til coilsplit. (får uvanlig mye penger denne mnd) Jeg har nettopp frest ut for humbucker og tilpasset plekterbrettet. Helmaks.

image.jpeg

 

Grunnen til at jeg koster på denne gitaren så mye er at det er en kjempegod gitar. Jeg skal få setup på den senere.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg justerte sadlene. og gått over gitaren med oppsett selv nå. Nå har jeg montert to stykk elektronikk uavhengig av hverandre. Jeg har to stk volum. Begge er CTS, et på 250k og et på 500k med 9% toleranse. De er ikke koblet sammen. (Unntatt jording i chassiet på pots.) 250k potmeteret er selvfølgelig til single coilen. Ideen fikk jeg av Erik-M som vil ha to stk volum på sin tele og da slippe vender.

For å svare Affen: jo, jeg har sluttet og solgt masse deler som jeg hedde liggende. Jeg tar vare på det beste og gjør mest mulig ut av det så Custom shop Fat50's midtposisjon sitter nå i denne gitaren. For litt av pengene så kjøper jeg en hvit Seymour Duckan HS-4 til bridge om noen dager i Tyskland. Og jeg må ikke glemme logo på headstock - "Helge Breadcaster"

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil dere høre på lyden? Husk at jeg ikke har montert Humbucker. Da blir det nå og lengre lydtest. (youtube da) Jeg har forresten forberedt for ciol split South/Humbucker/North med en on/off/on miniswitch

 

Endret av Rottenikken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte stemmeapparat koblet til med Jack et minutt før jeg spilte. Jeg tror det hele er at jeg ikke er flink nok til å intonere den. Jeg skal få gjort det i Beliga 15km hjemmefra.

 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten er det intoneringen av stolen som er på bærtur, eller så er ikke stolen plassert helt korrekt på gitarkroppen. Det er ikke snakk om store feilmarginer for at ting blir helt skjevt.

Basert på bildet lengre opp så skulle ikke stemmingen være sååå ute, så jeg tror nesten at det er er stolen som ikke er helt korrekt plassert.

Hvordan gikk du frem da du forsøkte å intonere gitaren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte et stemmeapparat for gitarer og koblet sammen med kabel og slo an løs streng og stemte den, så trykket jeg veldig forskiktig på 12 bånd og stemmet den likt ved å justere posisjonen på saddlene. Hver gang jeg justerte sadlene ble den først stemt opp med løs streng siden den da ble ustemt. Så stemte jeg på 12 bånd på nytt. Det gjorde jeg med alle seks. Men jeg vet at jeg ikke fikk det til 100%. Derfor skal den intoneres av en proff i Belgia. Lengde på scale er eksakt 25" fra topp og ned.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.