Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken forsterker til PRS Custom 22


Isabel

Anbefalte innlegg

Er det noen som har spurt trådstarter om hva slags prisleie hun kikker innenfor? Basert på Marshall- og Kustom-ampen Isabel snakker vi altså et sted mellom 2000 og 4000 kroner.

En av de nyeste Fender Mustang-ampene tror jeg absolutt er veien å gå. De kan du få til å låte omtrent som "alle" amper som finnes. "Omtrent" som i "ganske nært, men akk så fjernt, men allikevel ganske så bra".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er gain på Mustangen? Jeg er så enormt kresen på gain. Spiller veldig dynamisk og ruller ned volumet på gitar for clean. Tåler kun gain som går fra smooth highgain til deilig crunch til varm twang - all with only volumecontrol! En innøvd praksis fra dagene med rythmkanalen på første 5150.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Fender Mustang er et godt alternativ som "første amp", synes jeg også. Da kan man skru og teste i vei, og når man vet hva man liker og hva som passer en kan man overveie å kjøpe en rørforsterker.

Selv er jeg så fornøyd med emuleringsforsterkeren min at jeg ikke har byttet den ut, og kommer trolig ikke til å gjøre det heller. Den er bra nok for meg, selv om jeg vet at det finnes forsterkere som låter bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ligge på et prisleiet som yter gitaren rettferdighet, Truckstop Chuckie, og jeg er mest interessert i en rørforsterker. Jeg liker god lyd, det er derfor jeg aldri klarte å kjøpe en PRS SE, selv om jeg tenkte det var mest 'fornuftig'.

Jeg vet ikke hva jeg bør gi for den, da jeg ikke vet hvor stor forskjell det er på kvalitet på prisnivåene enda, eller hva som passer til gitaren.

Har ikke lyst på noe som er "akk så fjernt" igrunn, hva vil du anbefale?

Den Fenderen er veldig bra, men kjenner jeg meg selv rett så vil jeg lengte etter rør ganske fort, etter det jeg hører på testene på nettet. De har en mye varmere lyd, og føles mer 'levende' for meg.

Den Blackstar Studio 20 som ble linket til i begynnelsen og Peavey Valveking 112 som venninna mi selger, koster 5-6000 ny, og jeg har ikke tenkt å gå under det prisnivået, siden jeg skal kjøpe brukt. Fenderen er jo i en helt annen klasse.

Aphelion skrev at man kunne bytte høyttaler på Peaveyen, er dette en kurrant ting å gjøre? Eller mente du å ha høyttaler utenom? Jeg tenker om jeg likevel må bytte rør en gang....

Endret av Isabel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mesa Boogie Mark IV og Roadster er allsidige amerikanske rørforsterkere som låter knall bra. De leverer alt fra nydelig klarlyd til metall. Brukte M IV går for rundt kr 10000,- og Roadster litt over. Da får du noe som virkelig matcher PRS:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ligge på et prisleiet som yter gitaren rettferdighet, Truckstop Chuckie, og jeg er mest interessert i en rørforsterker. Jeg liker god lyd, det er derfor jeg aldri klarte å kjøpe en PRS SE, selv om jeg tenkte det var mest 'fornuftig'.

Jeg vet ikke hva jeg bør gi for den, da jeg ikke vet hvor stor forskjell det er på kvalitet på prisnivåene enda, eller hva som passer til gitaren.

Har ikke lyst på noe som er "akk så fjernt" igrunn, hva vil du anbefale?

Den Fenderen er veldig bra, men kjenner jeg meg selv rett så vil jeg lengte etter rør ganske fort, etter det jeg hører på testene på nettet. De har en mye varmere lyd, og føles mer 'levende' for meg.

Den Blackstar Studio 20 som ble linket til i begynnelsen og Peavey Valveking 112 som venninna mi selger, koster 5-6000 ny, og jeg har ikke tenkt å gå under det prisnivået, siden jeg skal kjøpe brukt. Fenderen er jo i en helt annen klasse.

Aphelion skrev at man kunne bytte høyttaler på Peaveyen, er dette en kurrant ting å gjøre? Eller mente du å ha høyttaler utenom? Jeg tenker om jeg likevel må bytte rør en gang....

Utfyllende svar. :)

Det er ikke utenkelig at en eller annen moderne Marshall kan være veien. I heavy/metal-landskapet har en Marshall JVM en del å fare med og 50-watteren pleier ikke være avskrekkende prismessig (brukt).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mesa Roadster er nok helt perfekt! Har jo en selv, og den skal aldri selges! Den gir nydelig lyd også på lavt volum, Mesa amper får vrengen sin fra per-ampen, stort sett. Den har fire kanaler, fra dønn clean, til crunch, vreng, og masse vreng...

Og den er enkel å bruke, selv om den har over 50 knapper og brytere... Se på den som fire forsterkere med sine egne normale kontroller, så går det greit. Er jo litt forskjellige modes og sånt på hver kanal i tillegg, men man finner fort ut hva man liker! Carlos Santana er vel prototypen på en som spiller på PRS og Mesa, og det høres jo ikke galt ut....

Så hvis en Roadster til 12000 +- er innenfor budsjett så hadde jeg ikke nølt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.