Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken forsterker til PRS Custom 22


Isabel

Anbefalte innlegg

Har nå gått fra å ikke være fornøyd med noen forsterker til å syns at de fleste låter bra og jeg trenger ikke engang rør. Vurderer en sånn brukt til 400. Lurer på hvor dette vil ende opp.

Endret av Isabel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke ta lyden / lydkvalitaten på disse youtube videoene for god fisk. Her er du fullstendig overlatt til filmskaperens utstyr, innstillinger og mic plassering, samt youtube teknologi (eller mangel på...) og ditt eget headset eller hi fi anlegg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forskjellen mellom Blackstar HT 5-R og Blackstar Studio 20?

Jeg liker lyden på 5150 og syns den høres bedre ut en de små forsterkerne men skjønner jo at den er stor....ser også at det er forskjellige meninger om en stor forsterker er bortkasta i stua eller ikke....jeg KAN spille høyt, jeg har ingen naboer haha :) men er generelt ikke så glad i høy lyd, og skal jo ikke spille konserter...

Noen av dem jeg liker til nå er:

Mesa Boogie Studio 22

Mesa Dual Rectifier Roadster

Mesa Boogie Mini Rectifier 25

Marshall SL5

Fender Blues Junior

Laney VH 100R

Peavey 5150

Om jeg skal ha combo eller ikke har jeg ikke tatt stilling til.....tenker vel å kjøpe en billigere forsterker mens jeg tenker....sikkert lurt å bare kjøpe en for nybegynnere, og så finne ut mere hva jeg vil ha senere, slik som jeg har fått råd om her.
Det er bare at når jeg prøver å høre på en Fender Mustang II for eksempel så vil jeg bare stoppe videoen, mens jeg ikke kan få nok av Peavey 5150 eller Mesa Boogie Mini som er bare åsåm! :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke lest alle postene 100% her, men inntrykket er du kanskje ikke har all verden med erfaring, og at dette er både første elgitar og første amp?

I så fall så tror jeg du skal høre mer på gode råd enn amptester på Youtube.

Som tidligere påpekt så sier youtube kvalitet generelt fryktelig lite om den faktiske lyden. Som du selv sier så er det ofte en annen gitar i bruk, men det viktigste er vel kanskje at det er noen helt andre fingre i bruk.

Folk som Ola Englund kan få en brødrister til å låte metall, men det har langt mer med han å gjøre enn den aktuelle brødristeren…

Skal du ha amp til soverom/stue, så kan det ofte være lurt å styre unna 50w+ røramper…

Beste du kan gjøre er selvfølgelig å ta med deg gitaren (og gjerne en venn som har litt insight) til en sjappe med litt utvalg, og prøve så mye som mulig.

Om du er komfortabel med å ikke ha 2 kanaler, så kan Dark Terror eller Jim Root terror med et decent 1x12cab kanskje være aktuellt?

Ca 5 lapper brukt kanskje?

Du har også som tidligere nevnt den 6505 mini head toppen… Den ser sjukt kul ut tbh. I alle fall om du digger 5150 sounden..

Du skal ikke kimse helt av de litt nyere digital-ampene heller. Fender GDec og Mustang serien er ganske decent. Line 6 har vel også en del decent ute nå?

Ref vår svenske venn Ola med en amp som har en nypris på 1.019,- kroner på 4sound atm...

https://www.youtube.com/watch?v=u3v0DZemTp4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv både eid og spilt på 100W, 60W, 50W, 18W, 7W rørforsterkere de siste årene. De har alltid stått hos mine foreldre på landet, fordi de spiller ubrukelig høyt. Selv på bondelandet der det ikke er naboer, syns jeg at det ble litt vell drøyt. Jeg har solgt alle rørforstrerkerene mine, utenom den ene som jeg har bygget selv.

Med mindre jeg begynner å spille i band, så skal jeg enten kjøpe meg et digitalt oppsett gjennom studiomonitorer eller en transistorforsterker neste gang jeg går til innkjøp. Det er så drittkjedelig å ha en skikkelig kraftig amp som låter grisefett, men som man aldri får utnytt til det maksimale.

Har selv siklet litt etter en AMT Stonehead, virker som en fin amp for grei pris.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.