Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken forsterker til PRS Custom 22


Isabel

Anbefalte innlegg

For henne tror jeg den Blackstaren det ble linket til kommer til å funke veldig bra

Eller kanskje denna mini stabelen: Blackstar Ht5 og 1x12 Crate:

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=60932331&searchclickthrough=true&searchQuery=Blackstar

Seperat topp og kainett er bare fordeler. Lettere å sjaue, man er uavhengig i forhold til valg/skifte/låne av kabinett, rørene sitter ikke i kabinettet som på comboer, så de skrangler ikke.

Jeg er faktisk frista til å bygge om comboene mine, særlig bass comboen, som veier over 30 kg.

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opeth bruker Axe Fx.

I fjor sommer brukte Mikael effektdelen i Axe Fx gjennom effektsløyfa på en Marshall Vintage Modern.

Fredrik bruker en Marshall JVM og stort sett analoge bokser.

Mulig amper var innleid og at dette ikke er mainamper. Fett låt det uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor sommer brukte Mikael effektdelen i Axe Fx gjennom effektsløyfa på en Marshall Vintage Modern.

Fredrik bruker en Marshall JVM og stort sett analoge bokser.

Mulig amper var innleid og at dette ikke er mainamper. Fett låt det uansett.

Hvis dette var når dere begge spilte i Tromsø var ampene til Opeth innleid og var ikke hverken første eller andrevalget.

Mest Marshall, Vox og Fender på backlinesiden her oppe. The War on Drugs ba om Hiwatt, fikk AC30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips alle sammen, jeg hører på de forskjellige ampene på YouTube, men er det ikke veldig forskjell hvilken gitar man bruker også? Får jo ikke hørt så mange med PRS.

Har hørt på Marshall SL-5, Mesa Bookie og Fender Mustang II og liker alle men det er ingen til salgs nå som jeg finner..

Tror Åkerfeldt har brukt VC30 ja, men er ikke så mega-imponert over den på de videoene jeg finner iallefall.

Jeg vet ikke helt hvilken lyd jeg er ute etter, det må bare låte bra og gjøre gitaren rettferdighet, og det gjør ingenting om det høres ut som Opeth heller..

Og det er sant at jeg trenger ikke nødvendigvis combo nei, bare syns det blir enda vanskeligere å bestemme seg for to dingser enn en haha...men er det noe til salgs i nærheten så...

Kjenner at dette kommer til å ta tiiid..... :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for en amp som gjør «alt», f.eks. Fender Mustang. Da kan du finne ut hva slags type amp du liker best (denne emulerer en rekke kjente forsterkertyper), og hvilke effekter du føler du trenger. Så kan du investere i «skikkelig» utstyr senere og evt. beholde Mustangen som stue/soverom-amp :)

Tenker faktisk å skaffe meg en til hjemmebruk selv, siden rørampene mine trenger plagsomt mye volum for å låte skikkelig!

Endret av Aphelion
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der har du noe, Aphelion, og jeg har ikke tenkt å spille så veldig høyt uansett, så jeg er både nå og senere ute etter en rør-forsterker som har fin lyd på lavt volum. Jeg kommer aldri til å skaffe meg noe som trenger plagsomt mye volum for å høres bra ut, så min amp kommer nok for alltid til å forbli en soveroms-amp hehe :)

Hørte at dette også var tilfelle med Valveking'en, at man trenger ikke spille så høyt for at den skal låte bra ut, men både her og andre steder ser jeg det om at høyttaleren visst ikke er så bra da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.