Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken forsterker til PRS Custom 22


Isabel

Anbefalte innlegg

Hva er forskjellen mellom Blackstar HT 5-R og Blackstar Studio 20?

Jeg liker lyden på 5150 og syns den høres bedre ut en de små forsterkerne men skjønner jo at den er stor....ser også at det er forskjellige meninger om en stor forsterker er bortkasta i stua eller ikke....jeg KAN spille høyt, jeg har ingen naboer haha :) men er generelt ikke så glad i høy lyd, og skal jo ikke spille konserter...

Da hadde jeg heller satset på en god digital sak til et par tusen kroner. Det holder lenge til hjemmebruk hvis man er nybegynner. Liker du lyden på 5150/6505 har vel Peavey Vypyr VIP en bra emulering av den.

http://peavey.com/products/vypyrvip

Endret av wiggum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den høres helt fantastisk ut. Er det en slags mini-utgave av en større forsterker?

Det er ikke så mye mini ved en røramp på 18W. De spiller veldig høyt, men låter veldig bra til moderne rock og metal. Har spilt på en sånn og den låt bra. Krever at man leker mye med knottene, men det skal gå an å skru seg til en bra lyd. Det jeg likte med denne, er at den låter veldig "krystallrent" i motsettning til f.eks Orange som låter mer "skittent": Ikke noe fordel/ulempe, men mer smak og behag. Jeg ville fortsatt sjekket ut AMT Stonehead hvis jeg var deg.

Endret av Troll
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den høres helt fantastisk ut. Er det en slags mini-utgave av en større forsterker?

En mini utgave, ja (lunchbox størrelse kalles det på norsk). Under halve vekt og størrelse som en 50 watter. Men som Troll spiller veldig høyt kanskje bare 5 dB lavere enn 50 watter*n. Men, clean kanalen spiller ikke så høyt, dvs den kan sikkert spille høyt den også, men da er ikke tonen clean lenger. Med andre ord, clean kanalen har ikke så mye headroom som på store amper.

Endret av jonta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nå har jeg bestemt meg for å kjøpe en Fender Mustang II og vente med noe eventuelt rørkjøp til jeg har blitt åsåm på gitar.

Det virker som det enkleste, og ikke minst det billigste.

Takk for all hjelp, jeg hadde aldri komt frem til dette alene (eller det hadde tatt flere år).

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vurderer Tubemeister ville jeg først som sist også sjekka ut Grandmeister. Virker som den ultimate hjemme-ampen. Mye mer fleksibel enn lillebroren og har auto-bias for rørene så vedlikehold er enklere. Innebygd noisegate er også et plus.

Edit: så ikke at du hadde bestemt deg for fendern før jeg posta.

Endret av Ballis
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bestemt meg for å kjøpe en Fender Mustang II og vente med noe eventuelt rørkjøp til jeg har blitt åsåm på gitar.

Det virker som det enkleste, og ikke minst det billigste.

Takk for all hjelp, jeg hadde aldri komt frem til dette alene (eller det hadde tatt flere år).

Kjøpte akkurat en Mustang III fordi jeg ble drittlei av volumet rørampene mine måtte opp i for å låte decent. Og da snakker vi om amper ned i 15W. Koser meg mer med gitarspilling hjemme nå enn jeg har gjort på evigheter :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.