Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken forsterker til PRS Custom 22


Isabel

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt meg el-gitar, en PRS Custom 22 (bilder finnes i NGD-tråd i el-gitar-avdelingen) og lurer nå på hvilken forsterker jeg skal ha, og hvor mye jeg bør gi for den. Jeg tenker å kjøpe brukt.

Grunnen til at jeg har valgt PRS er heltene Michael Åkerfeldt og Steven Wilson/Porcupine Tree, så jeg ønsker kanskje en lyd som heller i retning av en av dem...hører også på Katatonia og er (eller var) stor Seigmen-fan.

Jeg må vel ha en såkalt 'combo', og trenger ikke noen stor forsterker, da jeg ikke ser for meg at jeg skal stå på en scene med det første :lol:

Har også lært at man må ha RØR....og det er vel en diskusjon i seg selv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips!

Har også fått vite at en venninne selger en Peavey Valveking 112, hvordan er den i sammenligning? Har hørt på dem litt på YouTube men får ikke noe inntrykk av forskjellene igrunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laney VC30 kanskje? Er vel en av Åkerfeldts amper iallfall.

Åkerfeldt er vel mer kjent for å ha brukt GH/VH-ampene? VC50 er vel ganske close en VH-topp, mens VC30 er relativt mye snillere på gain-siden enn en VC50?

Sist jeg så de, noen år siden, så brukte de Blackstar over hele linja, men dette var før 'hamskiftet' og Opeth og Åkerfeldt sluttet med growling.

En Blackstar Studio 20 som Aphelion linker til er kurant saker og jeg tipper du klarer å få lyd som du er fornøyd med der. En Fender Mustang-amp er også et godt tips, som Space nevner.

Endret av Truckstop Chuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åkerfeldt er vel mer kjent for å ha brukt GH/VH-ampene? VC50 er vel ganske close en VH-topp, mens VC30 er relativt mye snillere på gain-siden enn en VC50?

Sist jeg så de, noen år siden, så brukte de Blackstar over hele linja, men dette var før 'hamskiftet' og Opeth og Åkerfeldt sluttet med growling.

En Blackstar Studio 20 som Aphelion linker til er kurant saker og jeg tipper du klarer å få lyd som du er fornøyd med der. En Fender Mustang-amp er også et godt tips, som Space nevner.

Ok, godt mulig det. Trodde det var GH100 og VC30 han brukte, men skal ikke påberope meg å følge så godt med :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marshall SL-5 kan varmt anbefales. Men da får du jo Marshall type lyd, noe som selvsagt aldri er feil :D

Vil påstå at du ikke får mange amper som er like gode til den prisen du kan få en brukt slik til.

Endret av Slashaxl
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marshall SL-5 kan varmt anbefales. Men da får du jo Marshall type lyd, noe som selvsagt aldri er feil :D

Vil påstå at du ikke får mange amper som er like gode til den prisen du kan få en brukt slik til.

Denne her. Denne her. Denne her. Denne her.

Brutal liten søt amp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.