Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fazley Strat. Bra kropp og helt greit utgangspunkt


Rottenikken

Anbefalte innlegg

Rottenikker:

Enkelt forklart: om du setter sammen "custom" med "strat", stratocaster" eller "fender", blir det assosiert med fender custom shop blant mange. Det er toppmodellene til fender som gjerne går fra 20'000,- og opp.

Du kan ende opp med å lure noen (les flå) for en gitar alle her vet ikke holder samme kvalitet, fordi de så den lave prisen og custom shop sammen, og tenkte at dette er en kjempe deal!

Skal du selge gitarene du setter sammen (noe du indikerer), gjør det klinkende klart uten mulighet for misforståelse; at dette er nettopp en selvbygget gitar. Kall den helgocaster og heller forklar i salgsannonsen at den er satt sammen av fender mexico kropp, squier hals, texas special, cts pots etc.

Da unngår du svindel og lureri, hva enn nå intensjonen din måtte være, og du får frem hva gitaren er lagd av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rottenikker:

Enkelt forklart: om du setter sammen "custom" med "strat", stratocaster" eller "fender", blir det assosiert med fender custom shop blant mange. Det er toppmodellene til fender som gjerne går fra 20'000,- og opp.

Du kan ende opp med å lure noen (les flå) for en gitar alle her vet ikke holder samme kvalitet, fordi de så den lave prisen og custom shop sammen, og tenkte at dette er en kjempe deal!

Skal du selge gitarene du setter sammen (noe du indikerer), gjør det klinkende klart uten mulighet for misforståelse; at dette er nettopp en selvbygget gitar. Kall den helgocaster og heller forklar i salgsannonsen at den er satt sammen av fender mexico kropp, squier hals, texas special, cts pots etc.

Da unngår du svindel og lureri, hva enn nå intensjonen din måtte være, og du får frem hva gitaren er lagd av.

Mine gitarer blir ALDRI solgt og jeg vil aldri skrevet Fender gitaar hvis den ikke kom som Fender fra fabrikken. Men for kopigitar med masse Fender på ville jeg skrevet..

Men på tampen: blir det en god gitar? For jeg tror kroppen alene er mer verdt det dobbelte i kvalitet enn hele hele gitaren fra andre kopimerker. Kroppen er i god swampash (tror jeg utifrå utseendet). Kan jeg få en vellykket gitar?

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men på tampen: blir det en god gitar?

som det har blitt sagt utallige ganger til deg før; det at du slenger sammen noen greie komponenter gjør ikke automatisk en god gitar.

kompetente byggekunnskaper er 95% av jobben, og ikke minst så inngår egne preferanser når det kommer til om en gitar oppleves som god eller ei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

som det har blitt sagt utallige ganger til deg før; det at du slenger sammen noen greie komponenter gjør ikke automatisk en god gitar.

kompetente byggekunnskaper er 95% av jobben, og ikke minst så inngår egne preferanser når det kommer til om en gitar oppleves som god eller ei.

For å si det enkelt: jeg må avgjøre det selv? I alle fall så oppleves den som et herlig instrument syntes jeg så da ser jeg ingen grunn til å kjøpe en classic vibe. Jeg er også redd for å bli mindre fornøyd med de jeg har laget selv og føle at jeg har kastet bort tusenlapper hvis jeg kjøper det dere kaller et skikkelig instrument. Frykt for å miste interesse for de jeg har er en av grunnene til at jeg ikke vil kjøpe classic vibe. Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det enkelt: jeg må avgjøre det selv? I alle fall så oppleves den som et herlig instrument syntes jeg så da ser jeg ingen grunn til å kjøpe en classic vibe. Jeg er også redd for å bli mindre fornøyd med de jeg har laget selv og føle at jeg har kastet bort tusenlapper hvis jeg kjøper det dere kaller et skikkelig instrument. Frykt for å miste interesse for de jeg har er en av grunnene til at jeg ikke vil kjøpe classic vibe.

Om du har et herlig instrument er det jo gull :) Men du har virket fornøyd med så mye rart .....klarer liksom ikke å tro på deg når du ikke tør å prøve en billiggitar av redsel for at den skal være ødeleggende god for alt du står for :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine gitarer blir ALDRI solgt og jeg vil aldri skrevet Fender gitaar hvis den ikke kom som Fender fra fabrikken. Men for kopigitar med masse Fender på ville jeg skrevet..

Men på tampen: blir det en god gitar? For jeg tror kroppen alene er mer verdt det dobbelte i kvalitet enn hele hele gitaren fra andre kopimerker. Kroppen er i god swampash (tror jeg utifrå utseendet). Kan jeg få en vellykket gitar?

Det er vel ikke såååååå lenge siden du skulle selge en Kinagitar uten å informere om det? Slik at kjøper TRODDE det var fender? Endret av strikes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.