Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fazley Strat. Bra kropp og helt greit utgangspunkt


Rottenikken

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri hatt en classic vibe, men én fender mexico standard og én fender mexico classic series 60's. Begge disse syntes jeg fungerte utmerket. Classicen har jeg fortsatt og den kan jeg ikke finne noe jeg ville byttet på. Nydelig gitar med nydelig finish.

"kjennere" ville sikkert bygtet pickups, men for meg låter det strat. Hadde vært morsomt å sammenligne med en Custom shop.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny hals, dvs flyttet over fenderhals fra den andre gitaren min og bridge pickup er Texas specials. Byttet til nye Fender sadler for 11euro. Jeg klarer ikke å følge rådet om å spare til en classic vibe da byggeinteressen er for stor. Men jeg skal ha en Fender Mustang II for å få utbytte av Texas specials. Jeg skal sette på kalibrering CTS og Fender vender som elektronikk. (Og to pickups til selvfølgelig) den går med stort tap hvis jeg selger den, det vet jeg men hvem har sagt at jeg skal selge den...

post-13591-0-20564400-1425928765_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjøper deg aldrig en Classic Vibe.

Nei. Jeg gjør ikke det. Jeg vil ha telecaster neste gang. Da med guitarfetish kropp og Fender hals, to humbuckere og American standard flatmount og ikke pleketerprett. Guitarfetish har en telecasterkropp med hull for to humbuckere og det er fin finish også.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny hals, dvs flyttet over fenderhals fra den andre gitaren min og bridge pickup er Texas specials. Byttet til nye Fender sadler for 11euro. Jeg klarer ikke å følge rådet om å spare til en classic vibe da byggeinteressen er for stor. Men jeg skal ha en Fender Mustang II for å få utbytte av Texas specials. Jeg skal sette på kalibrering CTS og Fender vender som elektronikk. (Og to pickups til selvfølgelig) den går med stort tap hvis jeg selger den, det vet jeg men hvem har sagt at jeg skal selge den...

Du har vel nevnt en drøss med ganger at dine byggeprosjekter skal selges...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsummering:
"får jeg igjen 300 euro da? Da taper jeg ca bare 20 euro."

"Jo jeg har lagt sammen prisene på delene jeg skal montere/bytte ut og jeg taper faktisk bare 20 euro."

"Får jeg 300 euro for den så er det bare portoen som gjør at jeg ikke går i null."

"På marktplaats.nl ligger en vanlig billig Squire med Wilkinson tunere og Texas specials på ca 270 euro. Tror jeg får det."

Ser ut som du har tenkt å selge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut ( i følge TS) som markedet er helt forskjellig i Nederland og Norge .

Her ER det et svært overflod av gitarer til salgs .

Og NOEN her selger de veldig billig ( under USA Ebay pris) for bare å kvitte seg med de kjapt .

Jeg har kjøpt mange gitarer brukt i 2000-3000,- klassen som er mye bedre enn dette du vaser med her .

Men nå finner jeg meg ikke til rette med verken Stratocastere eller Telecastere .

Her er det stort sett Jackson/Ibanez/Charvel Japan modeller og USA Peavey gitarer som blir mest spilt , selv om jeg har en haug med Gibson liggende ( mest for å samle på) .

Bare kjør på Rottenikken . Har du det moro med dette så er det ikke så nøye .

Du lærer nå av dette etter hvert uansett ( antakelig) . Og det er jo DU som skal like de . :)

Endret av Sugardaddy65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel nevnt en drøss med ganger at dine byggeprosjekter skal selges...

Ja jeg tenkte det i begynnelsen for å få litt cash til nye deler men jeg skal beholde alt jeg lager selv. Men nå bygger jeg et skikkelig instrument. Jeg har Fender hals, fender sadler, og Fender Texas specials. Jeg skal lage den i 100% Fenderdeler så jeg med rette kan kalle den Fender. Elektronikk blir oppgradert til kalibrerte CTS potmeter i stedet for ukalibrerte, og Fender vender. Ferdigkoblet sett koster 755kr på gitarist.no. Det er vel bare på USA modeller, eller? Kalibrerte altså? Og ikke USA Fender har vel Texas specials som standard, eller får man modeller med det standard i USA? Kroppen, plastikken - ja hver minste detalj skal være ekte Fender.

Da blir det vel skikkelig instrument bare jeg også får en Fender Mustang II?

Og den skal settes opp av gitarmaker i Moss neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at gitaren din ikke blir en ekte Fender selv om du bruker Fender-deler. Fremdeles en dele-strat.

DeleFender. Det blir utelukkende 100% Fenderdeler. Til og med små skruer og plastikknotter på feks bedre og tonecontrollere blir byttet til ekte Fender. ALT skal bli Fender. Og selvfølgelig Fender kropp. Fender hals har jeg alt.

Fender partscaster blir det.

Men jeg kommer til å kalle det en Fender Custom stratocaster da jeg mener det navnet passer bedre. Custom kan også bety selvkomponert.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Chuckie sier er det strengt tatt bare en "Fender" om den kommer som normal komplett gitar fra fender. Dette er en dele-gitar av fender deler.

Kan forsåvidt informere om at homelessguitars i Tromsø som kjøper og selger brukte instrumenter også lager en hel del dele-gitarer, ofte med veldig gode deler (kan godt være 100% fender deler) og de tar sjelden over 1500 for en av disse. Da er de satt godt opp av folk som vet hva de gjør og de spiller bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Chuckie sier er det strengt tatt bare en "Fender" om den kommer som normal komplett gitar fra fender. Dette er en dele-gitar av fender deler.

Kan forsåvidt informere om at homelessguitars i Tromsø som kjøper og selger brukte instrumenter også lager en hel del dele-gitarer, ofte med veldig gode deler (kan godt være 100% fender deler) og de tar sjelden over 1500 for en av disse. Da er de satt godt opp av folk som vet hva de gjør og de spiller bra.

Gi meg wesdressen dit, takk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.