Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fazley Strat. Bra kropp og helt greit utgangspunkt


Rottenikken

Anbefalte innlegg

Men da trenger man ikke nevne at man har dårlig med penger igjen, for det er helt klart ikke et issue her. Jeg klager ikke over dårlig råd, men jeg har ikke penger i denne mengden å klatre bort på deler i hytt og gevær. Men jeg vet ikke om det er nevnt før ......classic Vibe ......Prøv en gitar eller 50 så har du litt mer formening om hvilket resultat du kan strebe mot å få til med de sikkert lærerike men i mine øyne litt tullete prosjektene dine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da trenger man ikke nevne at man har dårlig med penger igjen, for det er helt klart ikke et issue her. Jeg klager ikke over dårlig råd, men jeg har ikke penger i denne mengden å klatre bort på deler i hytt og gevær. Men jeg vet ikke om det er nevnt før ......classic Vibe ......Prøv en gitar eller 50 så har du litt mer formening om hvilket resultat du kan strebe mot å få til med de sikkert lærerike men i mine øyne litt tullete prosjektene dine

Hva med en classic Vibe med Texas specials og CTS og Fender vender? DA blir det jo mekking og lodding. Vil det bli bra for da kjøper jeg det? (Om et halvt år)

Og senere et RS kit for å ha noe å gjøre en del timer.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du oppgradere en gitar du ikke har testet? Synes du stemmeskruene er dårlige? Er velgeren

dårlig? Låter ikke mikkene bra?

Nei jeg har hørt at det på forum er sagt at det eneste man må gjøre på en classic vibe er å bytte pickups. Derfor skrev jeg det. Bare pickups og elektronikk. Ikke noe annet.

By the way. En brukt ligger på 250 så byr jeg 220 euro så får jeg den nok

På marktplaats.nl ligger en vanlig billig Squire med Wilkinson tunere og Texas specials på ca 270 euro. Tror jeg får det.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg har hørt at det på forum er sagt at det eneste man må gjøre på en classic vibe er å bytte pickups. Derfor skrev jeg det. Bare pickups og elektronikk. Ikke noe annet.

Test selv. Kjøp deg en ordentlig forsterker før du i det hele tatt vurderer å bytte mikrofoner. Har forøvrig byttet fra original Neck sc på en classic Vibe strat til en true velvet ( dimarzio). var en forbedring dog ikke voldsomt stor, men det hadde ikke du fått stort utbytte av på forsterkeren din....

Endret av Brekkvasselven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Test selv. Kjøp deg en ordentlig forsterker før du i det hele tatt vurderer å bytte mikrofoner. Har forøvrig byttet fra original Neck sc på en classic Vibe strat til en true velvet ( dimarzio). var en forbedring dog ikke voldsomt stor, men det hadde ikke du fått stort utbytte av på forsterkeren din....

Bør jeg gå opp hundre Euro og få Fender Stratocaster? En Mexico Fender standard ligger på ca 350 euro

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skaffet 3 classic vibes til 1500 nok stykket , og den ene fulgte det med en Roland cube 40 watt om jeg ikke tar feil. Vær litt tålmodig så får du mye, veldig mye for pengene dine.

De billigste Squire classic vibe ligger på 250 euro brukt og de billigste Fender stratocaster standard ligger på 350euro brukt. Under 250euro kan man glemme å få en classic vibe for. Nederlendere generelt er meget gjerrige og selger bare hvis de får det de vil ha.

Ville du valgt Fender eller Squire da? Fender høres litt kulere ut...

Går det an å bli misfornøyd med Fender?

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Test selv om du har mulighet. Uten at jeg har testet noe særlig Mexico tror jeg de er forholdsvis like. Tror uten å være skråsikker at mikrofoner på classic Vibe er et hakk vassere

Jeg har ingen mulighet til å prøve desverre. Men hvis de er forholdsvis like så blir det Fender. Da har jeg EKTE.

Et RS kit på en Fender kan være noe. (For jobbene skyld)

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De billigste Squire classic vibe ligger på 250 euro brukt og de billigste Fender stratocaster standard ligger på 350euro brukt. Under 250euro kan man glemme å få en classic vibe for. Nederlendere generelt er meget gjerrige og selger bare hvis de får det de vil ha.

Ville du valgt Fender eller Squire da? Fender høres litt kulere ut...

Går det an å bli misfornøyd med Fender?

Man kan bli misfornøyd med allt. Jeg ville valgt den som var best , og lommebok kunne strekke seg til. Mex eller cc??? Test selv. En gitar blir ikke bedre av å hete det ene eller det andre.i ditt tilfelle ville jeg gått for cc, og hatt 100 euro ekstra til forsterker. Regner forøvrig ikke mexico som ekte fender...det er jo i likhet med squier classic Vibe budsjettgitarer. ( unntak finnes) Endret av Brekkvasselven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan bli misfornøyd med allt. Jeg ville valgt den som var best , og lommebok kunne strekke seg til. Mex eller cc??? Test selv. En gitar blir ikke bedre av å hete det ene eller det andre.i ditt tilfelle ville jeg gått for cc, og hatt 100 euro ekstra til forsterker

Jeg har penger til forsterker. Jeg vil bare spare opp mer før jeg kjøper selv om jeg har råd nå. Dessuten skal jeg spare et år og kjøpe funka ny Fender Mexico i Apple red farge. Jeg har bestemt meg for det nå.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På marktplaats.nl ligger en vanlig billig Squire med Wilkinson tunere og Texas specials på ca 270 euro. Tror jeg får det.

A) SQUIER

B) classic vibe er nevnt utall ganger fordi det nettopp er en god modell fra squier. Når du sier "vanlig billig squier", så tenker du sannsynligvis standard eller affinity series. Og de er ikke av samme kaliber, endog ikke direkte elendige. Ta et godt råd for hva det er verdt.

C) Hver en classic vibe strat jeg har prøvd har gitt meg en bedre følelse enn fender mexico standard, tross at fenderen er dyrere. Jeg klarer ikke helt sette fingern på hva det er, men det er inntrykket mitt.

Endret av tronni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.