Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fazley Strat. Bra kropp og helt greit utgangspunkt


Rottenikken

Anbefalte innlegg

Hvis du har bestemt deg på forhånd- hvorfor i all verden spør du da andre hva de mener?

Hvis du kjøper alle delene til en Volvo og monterer hele bilen selv (hvis du er i stand til det) så er det likevel en volvo hvis delene er ekte. Det er mitt poeng, evt nå er det Ford som eier Volvo personbiler. Er det ekte Volvo da når Ford tegner og bygger dem?

Ford som tegner og lager mener jeg blir som Volvo by Ford da hvis Squire er Squire by Fender. Jeg skjønner ikke poenget.

Det er ikke det at jeg har bestemt meg men hvorfor slutter det å være Fender når fender har produsert delene men jeg setter sammen? DET er det jeg ikke forstår

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjøper alle delene til en Volvo og monterer hele bilen selv (hvis du er i stand til det) så er det likevel en volvo hvis delene er ekte. Det er mitt poeng, evt nå er det Ford som eier Volvo personbiler. Er det ekte Volvo da når Ford tegner og bygger dem?

Det er ikke det at jeg har bestemt meg men hvorfor slutter det å være Fender når fender har produsert delene men jeg setter sammen? DET er det jeg ikke forstår

Her er det mye feil. Hvis jeg setter sammen en gitar med fender deler på en kropp og hals jeg kjøpte på Toys'R'Us så er det fortsatt ikke en Fender! Og Ford solgte Volvo i 2010 til Geely Automobile I Kina. Så det så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det mye feil. Hvis jeg setter sammen en gitar med fender deler på en kropp og hals jeg kjøpte på Toys'R'Us så er det fortsatt ikke en Fender! Og Ford solgte Volvo i 2010 til Geely Automobile I Kina. Så det så.

Ja, den kjøper jeg. Men kroppen skal også byttes til Fender. ALT skal bli fender. Og halsen er allerede Fender. Det skal ikke være noe kopigitar igjen. Jeg bare tar det gradvis. Det blir ikke rester av kopi igjen, ikke kropp ikke hals. Alt Fender

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo sine personbiler er nå eid/produsert av Kinesere. Så det blir rettere å kalle nye Volvo for en "Kinabil". Det kan fort gå med Kina som det gikk med Japan, at det går fra ett billig land til en storprodusent av moderne høyteknologi. (og dermed "nostalgi" omkring "ekte Kina gitarer").

Endret av KimT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den får fenderkropp også, Fender hals har den alt, fender hardware fender elektronikk. Nei hvis jeg ikke hadde Fender kropp hadde det ikke vært fender. Mulig at det ikke har kommet godt nok fram

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DeleStratocaster mener du? Men svar meg på dette med de som kaller en fendergitar som har fått warmoth kropp. De kaller jo det for Fender på finn.no er det statusen til warmoth som tar bort prinsippet?

Kinakropp eller warmothkropp. Ok, kvalitetsforskjell men Fender lager ingen av de. Bytter du fenderkroppen i warmoth så blir det ikke mye Fender igjen.

USA dellegitar med warmoth vil jo det bli.

Hør her Godt kjøp: dette var i fortiden en USA Fender som har blitt en delegitar med warmoth. Selges 14000kr

Kult?

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Warmoth er vel Fender-lisensiert http://www.warmoth.com/Guitar/Necks/FenderLicense.aspxMen man kaller det fortsatt en partso/dele gitar når delene ikke "tilhører" hverandre i utgangspunktet.En Fender American Vintage hals på en Fender Mexico kropp blir ikke en hel Fender USA. Men en partso med Fender-deler.

Squire er også Fender lisensiert men er ikke Fender

Hør her. Dette var engang en USA Fender. Nå er det en delegitar med Squire kropp. 14000kr

Låter kult?

Skal man følge reglene så kommer warmoth og Squire under samme prinsipp. Vel, Squire er designet av Fender i det minste mens warmoth kan man designe selv

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.