Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD - Gibson R8


Pledrik

Anbefalte innlegg

Hentet denne skjønnheten i går. 2007 R8 i enten Iced Tea eller Washed Cherry - er litt usikker (selger visste ikke), men den er uansett helt herlig. Er en 2007 modell, med en helt perfekt mengde bruksslitasje. Selger har kun hatt den i ett år og var usikker på evt mods, men jeg er temmelig sikker på at pups er byttet. De låter enormt fett, og vesentlig bedre (!) enn R7en min. Mistenker noe PAF liknende. Halsen er litt tynnere enn R7en, og gitaren spiller og låter veldig, veldig bra. Gitaren har ikke vært intonert eller justert på år og dag, men er fremdeles tilnærmet perfekt (for meg).

Eneste issue er at i midtposisjon (begge pups) med begge tone's på 10 så er lyden litt lavere og tynnere enn det den skal være - ruller man ned til 9,5 så er den slik den skal. Merkelig. Men dette får jeg fikset.

Uansett, nok skitprat - her er et par dårlige iPhonebilder (spilte til 04 i natt, og orket ikke finne frem kamera):

2015114_IMG_3379.JPG

2015114_IMG_3380.JPG

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj så stygg! Bytte mot Midtown og noe cash? :D haha! Gratulerer!

Hæhæ - er nok ikke aktuelt, gitt. Men lurer litt på om ikke jeg skal bytte ut R7en med en R6 (eller muligens R4) etter hvert, og da er vel den eneste løsningen at R7en går til deg:).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å sjekke om den er ute av fase, bytt om på hot og jord på neck- PU. Blir den feitere i midtposisjon, så er du der. :) Jeg hadde samme problem da jeg bytta til en Gibson bridge og den originale pickupen hadde magnetpolene andre vei.

Endret av Ichi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.