Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD - Gibson R8


Pledrik

Anbefalte innlegg

Nå er jeg heeeelt grønn på slikt, men etter hva jeg forstår så er det mange som kopler PU'sene slik med vilje for å få råere lyd? Uansett, jeg skal ikke tukle med koplingene - det lar jeg noen med færre tommeltotter gjøre:).

Bonusspørsmål - tidligere eier har sprayet på bandnavnet (med en slags sjablong) i hvitt, er det noen som har prøvd å fjerne slikt? Bryr meg egentlig ikke om slikt, men kan være greit å få det bort dersom det er null hassle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Råere lyd" er særs subjektivt. ;) En slik "Peter Green"-mod gjør jo at gitaren låter veldig nasalt i midtposisjon. Noen syns det er tøft, andre syns det er rart.

Om du kikker under elektronikkdekselet så ser du kjapt om "hot" og "jord" er lik på begge pickups eller ikke. Om de er det er det nok magneten i pickupen som er snudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke se noe bandnavn på den, så sant bandet ikke tilfeldigvis skulle være "Gibson"?

Fin gitar!

Det er jeg som er retardo - mente på kassen:). Hadde det vært på gitaren så tror jeg nok ikke jeg hadde endt opp med den, gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med fin gitar! Finish er litt vanskelig å se da lyset ikke er helt optimalt på bildene. Min er heritage cherry sunburst. Heller ikke helt ulikt, men det kan se ut som om min er litt rødere i bursten enn din:

DSC_1874.jpg

Iced tea mener jeg er enda mer fadet, og brunere, men det er jo tildels store variasjoner innen nevnte finisher også, samt at fargen kan fade en del med årene.

Når alt kommer til alt, er vel navnet på finishen likegyldig så lenge man liker den, og du ser som sagt ut til å ha fått fatt på et veldig pent eksemplar! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bonusspørsmål - tidligere eier har sprayet på bandnavnet (med en slags sjablong) i hvitt, er det noen som har prøvd å fjerne slikt? Bryr meg egentlig ikke om slikt, men kan være greit å få det bort dersom det er null hassle.

Ikke fjern bandnavnet fra kassa, bytt heller navn på bandet du spiller i nå. Så, hva er det nye bandnavnet deres?

Btw, grattis med by gitar!

Gtrfcn

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.