Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vis oss din Strat


Rottenikken

Anbefalte innlegg

Mexicostrat kjøpt på forumet, pickup laga av Kristoffer Eide (test-pickup visstnok) og kjøpt på forumet, plekterbrett laga av IKEA-kasse og gaffateip. 1M CTS-potmeter og bryter for å bypasse potmeteret (pickup rett i utgang). Knallførnøyd så langt.

image.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får holde litt liv å tråden her midt på sommeren .

Aria Pro II STG series "Jeff Beck" Stratocaster surf green . Ser mange liker disse på Youtube også .

Spiller overaskende bra . Hals og bånd er BRA på denne av en eller annen grunn . Sikkert flaks eller så har den vært satt opp av en med peiling .

Pickups og - stemmeskruer faste - nut og truss justert korrekt - bånd så jevne at den kan justeres med lav strengehøyde uten å klirre .

Til og med litt flame på halsen . Feil headstock da men men .... Egentlig utrolig hvor bra gitarer en KAN få tak i for lite penger nå til dags .

 

 

 

 

 

 

DSCN9949.JPG

DSCN9952.JPG

DSCN9965.JPG

DSCN9972.JPG

DSCN9980.JPG

DSCN9983.JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plukket opp en American Vintage 65 på feriereisen. Har kommet til at 65 halsene er perfekte for mine hender og spillestil og jeg har siklet på en gitar med 7.25 radius.
Finish og setup var meget god allerede ut av kassen, men etter et par timer med lodding (NOS kondis), litt båndpolish og olje på gripebrettet, ørlitegrann filing på oversadel, samt justering av strengehøyde (høy takk :) ), så er denne meget tett på Custom Shopen. Pickupene står ikke tilbake for CS65 (ganske like, men litt mer "sparkle"). Rett og slett sjokkerende god - til 1/2 CS pris.

 

duo.jpg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Aphelion skrev:

Til å dra inn kroner på? Ja. Ellers? Nei.

Det er jeg ikke enig i. Det jeg mener er at alt innen musikk er en smakssak for vi er for forskjellige, både i alder og smak. Personlig ble jeg mobbet fordi jeg spilte Ole Ivars. Men at menn i min alder (39år) spiller den musikken er vel heller skjelden. Det er vel mer rettet til de på ca 65 år.  :)

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Den 7/27/2016 at 1.02, vim skrev:

Plukket opp en American Vintage 65 på feriereisen. Har kommet til at 65 halsene er perfekte for mine hender og spillestil og jeg har siklet på en gitar med 7.25 radius.
Finish og setup var meget god allerede ut av kassen, men etter et par timer med lodding (NOS kondis), litt båndpolish og olje på gripebrettet, ørlitegrann filing på oversadel, samt justering av strengehøyde (høy takk :) ), så er denne meget tett på Custom Shopen. Pickupene står ikke tilbake for CS65 (ganske like, men litt mer "sparkle"). Rett og slett sjokkerende god - til 1/2 CS pris.

 

duo.jpg

Etter å ha siklet på en Sonic Blue Strat en god stund (inkludert timesvis med sikling foran "That Pedal Show", ble bilde fra GunnarpåMo for sterk kost og jeg bestilte en kropp på nett (angivelig fra Musikraft). Den var uten relicing, men lakkert i en fadet blå og med litt "tint" her og der. Tenkte den måtte få en litt mer brukt finish, og etter en omgang med stekeovn og isspray, samt en forsiktig tur i grusen foran huset, så ble det god match med hals og hardware(som også er forsiktig aldret av undertegnede.
Ja, jeg er han som sparker på nye og hvite sko, for å få bort rett-fra-butikk-looken ?

Kroppen er lett or og passformen var det ikke mye å si på. 
Resultatet ble en gitar som både er lettere (3,4 kg) og som både ser ut- og låter bedre i mine øyne og ører. Gitaren var god fra før, men denne kroppen ga litt mer snert og åpen lyd, og allikevel samme fylde/klang/pondus. Egentlig hadde jeg bare turt håpe på at utseende og vekt skulle forbedres, så det var en hyggelig bonus :)
Jeg var også sjokkerende heldig med boring og montering av stol og plekterbrett etc., så ting ser forbausende rett og riktig ut...

IMG_1604.jpg

Før:
duo.jpg

Endret av vim
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, ebbe skrev:

Nydelig. Uansett hva jeg sikler på eller fikler med, kommer jeg alltid tilbake til stratten.

Stekeovn, isspray? For å få lakken til å krakkelere?

Jepp. Varmet opp kroppen til ca. 65 grader. Deretter umiddelbart spraye med isspray (eller snarere en ren trykkluftspray snudd på hodet) så kroppen bråkjøles og lakken sprekker. Veldig mye finere og mer troverdig "relicing" enn all verdens rare riper som Fender Custom Shop får seg til å lage (som dessuten blir verre og verre det som kommer derfra!). Vil man ha det godt synlig og fake at det er tiår med skitt som har satt seg i sprekkene, kan man smøre over med skokrem umiddelbart etter nedfrysning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.