Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vis oss din Strat


Rottenikken

Anbefalte innlegg

Ok. Paste info fra facebookgruppa... 

"Da va den spellbar. Eneste som gjenstår e få ledningene til piezo gjennom tremolo, bak og ut av syne. Gitaren er en Fender Classic Player, 50s style. Older kropp, lønn hals med soft V-profil (deilig), to punkt tremolo (skal byttes), Fishman piezo, locking tuners... plekterbrett er WDmusic. Potmeterne er modifiserte Bourns. Switchene er Electroswitch, ene er custom til meg (dette prosjektet).
Men her er det endel nye spesielle specs, Edmire original: 
-trimode pickups, hver pickup har tre "voicinger": vintage, comp eller hot.
-Magnetisk boostplate under pickup, to funksjoner, på bridge økes bassrespons, på neck demper høyere harmoniske. Gir jevnere balanse mellom på tona mellom pickups.
-Dynamisk volumkontroll, tona bevares hele veien ned, på clean som på highgain. Gir også jevnere drop, lettere å justere nøyaktig. 
-volum pushpull-switch, ved pos 3 på pickupvelger gir denne mulighet til midtpickup  alene eller bridge&neck (som mellomposisjon tele).
-4-mode switch, på posisjonen til tonekontrollen i midten. Velg mellom pickupenes trimode samt et siste mode der pickupene seriekobles (iht valg av pickups på mikkvelger) eller midrange type lyd på neck eller bridge alene.
-Dual tonekontroll. Nederste tonekontroll fungerer enten som treble cut eller trebleboost, nøytral i midtposisjon og cut-boost hver sin vei. 
-Dual tonekontroll piezosplitt pushpull switch. Tonekontrollen kan også dras ut så man splitter piezo til ring på jack. Dermed kan man koble piezo/"akustisk lyd" til PA. Tonekontrollen virker da som volumkontroll til piezoene. Magnetisk pickup er upåvirket og fungerer som vanlig.
-PES-PiezoExcellenzeSystem.Piezoene går gjennom filter som får de til å låte nydelig sammen med pickupene (i passivt krets). Filteret er alltid aktiv og får piezo å låte nydelig også ved split. Filteret er justerbart via skjult potmeter (tilgjengelig i rommet bak jack) og man kan nærme seg nylonstreng type lyd. 
-stereojack for splitt mellom magnetisk og piezo
-Mulighet for intern preamp. Ekstern preamp kan kobles slik at man kontrollerer evt split også via pedal.

-spilles med Edmire plekter Ed's Pick!"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min :)

Stratocaster type Squier kropp ca1988 (Lakken er tatt av og kroppen er oljet.), US Customguitars hals m/ to ekstra trusrodder i grafiti, 2 stk Lollar Specials og 1 Custom Shop Fender pickups, Fender US Tremolo, Sperzel lokingtuners og Earvana nut.

Sykt lettspilt og spiller amazing sammen med min Kemper profiler :D

squierStrat.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
11 timer siden, Audun skrev:

Strat med Firebird pickups er vel sjelden vare.

Ja, det er det virker det som. Men disse pickupene kler denne gitaren veldig godt, spesielt bridge. 

Min første gitar, kjøpte den ny i `92, så tenkte det var på tide å teste ut noen nye pickuper i den nå :) Utrolig bra gitar faktisk, japan strat.

De er forresten lagd av Mojo Pickups i UK. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MAa skrev:

Ja, det er det virker det som. Men disse pickupene kler denne gitaren veldig godt, spesielt bridge. 

Min første gitar, kjøpte den ny i `92, så tenkte det var på tide å teste ut noen nye pickuper i den nå :) Utrolig bra gitar faktisk, japan strat.

De er forresten lagd av Mojo Pickups i UK. 

Morsomt :) Har en MIJ Squier fra 1992 (min første el-gitar) selv også, som jeg har tenkt å gjøre noe lignende med :) 

Endret av tg1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, MAa skrev:

Min første gitar, kjøpte den ny i `92, så tenkte det var på tide å teste ut noen nye pickuper i den nå :) Utrolig bra gitar faktisk, japan strat.

Ser også skikkelig hot rod ut med det klistremerket :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.