Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vis oss din Strat


Rottenikken

Anbefalte innlegg

13 timer siden, splitsound skrev:

Det er jeg ikke så sikker på. Synes den er tøff helsort. Skulle gjerne hatt rosewood neck også, slik den over har. Men man kan vei ikke få alt. Og helsort har andre hatt før. Ikke at jeg synes The Edge er en stor gitarist, men han ser barsk ut med Stratocasteren sin. 

20160522_232352.jpg

The Edge er kongen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå kan jeg endelig få være med her jeg også :) Liker den bedre og bedre, nesten litt nyforelska til tross for at den trenger en runde service. Blir levert til Falck på onsdag, gleder meg til å ta den med på øving. Er litt uerfaren på single-coil. 

To av bildene er forresten fra annonsen, en av de forrige eierne hadde satt på Fender-logo på halsen av en eller annen bisarr grunn. Forsvant etter ca 5 minutt! 

Mine to bilder viser vel fargen Aged olympic white hakket mer korrekt, rimelig smørgul. Mulig den har gulnet litt ekstra på de snart tretti årene den har eksistert. 

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Endret av WelhavenT
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Partscaster. Starta som en ganske ræva Washburn Lyon i kjole og hvitt fra begynnelsen av nittitallet, men nå er det kun selve kroppen igjen av originalen. Fender MIM bridge, DiMarzio/IBZ pickups, Planet Waves tuners, Fender-lisensiert hals med ibenholt gripebrett, Tusq nut. Den lille bryteren kobler killswitch inn og ut, ellers har den en pull/push for å koble inn neck-pickupen i alle posisjoner.

Begynner å bli veldig fornøyd med spillbarheten, og trem-systemet tåler endelig mye herjing uten å måtte stemme etterpå. En vakker dag har jeg planer om å shimme halsen ørlite og pusse ned og olje headstocken.

 

IMG_3768.jpg

IMG_3769.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Merket på headstocken ER speilvendt...hvis det er noen som ikke forstår det .

 

Jeg ER lefty , så for min del kan jeg "flippe" den . Men jeg kan spille en del med strengene "feil" også .

Den er ikke billige på Ebay/Reverb , men jeg fikk den til ok pris sett i forhold til verdien .

Har original kasse og  papirer til den .

Dessverre ble den orig. strap/ledning stålet backstage av han jeg kjøpte den av .

Denne har alt :

http://www.ebay.com/itm/Fender-Jimi-Hendrix-Tribute-Stratocaster-1997-Olympic-White-w-Strap-Cable-Case-/281961334467?hash=item41a63486c3:g:1H4AAOSwoudW4d0T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

January 19, 1997, Fender Press Release:

 In the late 1960s, Jimi Hendrix single-handedly stretched the sonic possibilities of the guitar and, in the process, changed rock music--forever. In his gifted hands, the instrument became a major vehicle of expression. It talked, cried, exorcised and exulted as he glided with exuberance and ease from searing, blistering, electric blues to feedback-laden, free-form jazz to smoothly crafted torch ballads.

 In honor of the guitar-wielding legend, Fender Musical Instruments and Experience Hendrix, LLC (the family of Jimi Hendrix) have just released the Jimi Hendrix Stratocaster. "Modeled after the same Strat that Jimi played at his historic performance at the Woodstock Music Festival of August 1969, the instrument is bound to delight generations of guitar players and music history enthusiasts for years and years," noted Jack Shelton, senior vice president of sales at Fender.

 For starters, the Jimi Hendrix Stratocaster, which is built in Fender's factory in Corona, California, is a left-handed model strung right-handed and reversed, with the strap button on the lower horn, so that right-handed players would appear as Jimi did when looking at themselves in the mirror. The guitar, which is available in Olympic White, also boasts a maple neck with a large late-60s-style headstock, classic Schaller "F" tuners and woven strap. The icing on the cake, however, is the pickup configuration--three reverse staggered vintage Stratocaster pickups that are positioned perfectly for boning up on Jimi Hendrix classics such as "Wild Thing," "Purple Haze" or even "The Star Spangled Banner."

____

 Specifications:

 Color: Olympic White Only

Part Number: 010-6822 Maple

Body: Contoured Alder

Neck: Special Shape One-piece Maple (7.5" radius)

Machine Heads: Fender/Schaller Vintage "F"

Fingerboard: Maple

No. of Frets: 21 vintage

Pickups: 3 Staggered-pole Vintage Single-Coil

Controls: Volume, Tone (neck), Tone (mid)

Tremolo: Original Sychronized

Pickup Switching: 3-Way (5-way kit included)

Pickguard: White/Black/White (With Hendrix Tribute logo shown above)

Scale Length: 25.5" (648 mm)

Neck Width @ Nut: 1.650" (42mm)

Strings: Fender Super 250R

Fender Case: Black Tolex®

 

Last MSR Price: $1,600*

 *Blue Book Publications, Inc.'s "Blue Book of Electric Guitars, 8th Edition"

 Notes: The 1997 Hendrix Tribute Stratocaster introduces a feature that will reappear on both the 1998 Voodoo Stratocaster and the 2000 '68 Reverse Headstock Strat: a relationship between the bridge pickup and the strings that is the reverse of the norm. In the case of the Tribute Strat this relationship is achieved by reverse stringing the instrument with no change to the bridge pickup itself. On the Voodoo and the '68 Reverse Headstock, it is accomplished by a combination of reverse stringing and reversing the angle and pole staggering of the bridge pickup (these two models are otherwise right-handed bodies).

 The importance?

 This changes (reverses) the traditional relationship between vibrating string and pickup pole. For example, the low E string now vibrates over the pickup pole that otherwise would be below the high E string, and vice versa. It is believed that this reverse relationship produces different tone characteristics - a somewhat brighter bass and warmer treble, a difference that some believe contributed to the "Hendrix tone".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får spørre Fender mister Mo  ! ;)

Storyen er : Jeg sendte han en melding da jeg TRODDE bildene var speilvendte- fikk oppklart at det IKKE var det .

Så da han bor nær meg måtte jeg sjekke nærmere , og måtte bare slå til .

 

Fikk case candy til den nå .

 Mangler bare det som ble stjålet i Sandnes nå....

 

DSCN9318.JPG

DSCN9319.JPG

DSCN9320.JPG

DSCN9323.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.