Web Analytics
Jump to content

Gretsch tone switch mod

Affen
 Share

Recommended Posts

Hellu :)

Har en Gretsch Jet med slik en tone switch. Midtposisjon er bypass, ned gir en med midrange tone, opp gir en møøørk

jazztone. Den siste bruker jeg ALDRI, og ønsker at den gir en litt mindre muddy tone.
Da er spørsmålet: hvilken verdi skal jeg velge på en ny cap, går jeg opp eller ned i verdi hvis jeg vil ha litt lysere sound?

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By Kjørsvik
      Noen tips til pedaler for rockabilly. Har tengt å lage meg ett pedalbrett og trenger tips. På forhold: Tusen takk!
    • By Kjørsvik
      Noen som har erfaring med pedalen fra boss som heter roland space echo. Dette er en etterligning av den gamle Space echo re 201. Er dette en bra pedal for pengene? Skall brukes til rockabilly, blues!
    • By Affen
      2004 Elliot Easton Jet

• By ariaboss
      Kort spørsmål:

Gjør de forskjellige typene "caps" noen forskjell på lyden?

Da mener jeg ikke om verdien(.047mf, .022mf osv.) gjør noen forskjell, men om de forskjellige typene har noe å si.
      Er "paper-in-oil" bedre enn "orange drop" f. eks selv om har samme verdi?
      Jeg vil og gjerne høre om de som mener det er noe i det.
      Hvilke er best og hvorfor?

Ps. (sidenote) Hvis noen har lyst til å starte krig... Noen mener at treverk og lakk har null å si på en elektrisk gitars tone. Just sayin! xD
    • By elguitartom
      Interessant. Og jeg som alltid trodde at treverket hadde noe å si på lyden på elektrisk gitar. Merk at dette gjelder kun el-gitarer, og ikke akustiske instrumenter.
      For dere som ikke orker å se hele videoen, spol til slutten hvor han viser eksempler på lyd fra mahogany, alder og maple.
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.