Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjørsvik

Anbefalte innlegg

Roland sin COSM modellering er god den, og pedalen etterligner SE på rosverdig vis. Til og med den billige spring reverben høres lik ut. Spørsmålet er kanskje heller om det er litt overkill for sjangeren. Er vel snakk om mye slapback delay og suppete springverb. Mulig verben er litt for mørk for den klassiske rockabilly-sounden. Sjekk Catalinbread sin Topanga. Kanskje det heller ville vært en idé å kjøpe noe slikt og sette det sammen med en analog delay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med pedalen fra boss som heter roland space echo. Dette er en etterligning av den gamle Space echo re 201. Er dette en bra pedal for pengene? Skall brukes til rockabilly, blues!

Har hatt en fast på brettet i noen år nå. Bruker den blant annet til rockabilly, synes den er helt knall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier bare at verben er relativt mørk, noe jeg ikke assosierer med rockabilly-sound. Heller ikke nokså washy repeats. Men for all del, det finnes nok innstillinger som funker fint til det. Er bare ikke det første jeg ville ha tenkt på hvis noen spurte om pedalanbefaling til nevnte sjangere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke rockabilly karene bruker reverben i den i stor grad. Er vel helst preampen og delay delen.

Som UC assosierer jeg pedalen og den originale maskinen mer med shoegaze, noise og drømmepop. Snah ble nevnt. Andre kjente brukere er Johnny greenwood i Radiohead. yeah yeah yeahs og thee oh sees

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.