Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson Les Paul melodymaker eller junior


notoms

Anbefalte innlegg

Hei - forsøkt å lese litt rundt Gibson melody maker og les paul junior.

Jeg hadde en Les Paul Special Faded (2007... kostet rundt 6500,-) som jeg dessverre solgte. Jeg likte gitaren veldig godt men tenkte nå å kjøpe noe tilsvarende igjen.

Kanalvelger/flere pickups, fancy lakk osv er ikke så viktig for min del, så tenkte litt på disse melody maker, veldig billig er de jo.

Borsett fra at stemmeskruene er litt dårlige, er det noen store problemer med disse som gjør at man bør holde seg unna? Hjelper det å gå opp til neste nivå (junior) på det som angår spillbarhet/byggekvalitet? Er stemmeskruene såpass dårlige at man må justere disse etter sanger ved "aktiv" spilling eller er det mest utseende/plast som irriterer folk?

Dersom man opplever noen større problemer ved kjøp (nytt) så er det jo uansett garanti. Intonasjon antar jeg at man kan få justert på plass. Stemmeskruer, og evnt pickup kan jo sikkert byttes senere dersom nødvendig.

Kort sagt; prøver å forstå hva som (eventuelt) er hovedproblemet med å kjøpe MM hvis man ikke trenger mye funksjoner? Blir nok mest brukt til opptak i amatørhjemmestudio. Håper på å få prøvd en i butikk snart,

Endret av notoms
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MM og LP jr blir ikke lenger produsert slik som de var. Jr er helt borte (bortsett fra CS) og den modellen de kaller MM i dag (ny av året) har vel mer til felles med gammel jr special enn MM. Den har jo fått Gibby headstock da :) .

Har ikke spilt på en av de nye MM`ene plugged, men på div demoer høres den ut som en blanding av special m/ P90 og tele. Har en LP jr selv og er meget fornøyd :D :D . Låter kuler og krutt, og ar ingen problemer med stemming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.