Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

iRerror - EA lager musikk


Eivind August

Anbefalte innlegg

Takk takk, hyggelig med respons! Ny låt ute:

https://soundcloud.com/irerror-1/a-self-indulgent-journey-to-the-centre-of-the-sun

Her prøver jeg meg frem med bruk av rytme for å skape retning, eller noe sånt. Het i utgangspunktet Journey to the Centre of the Sun, helt til jeg hørte gjennom hele for første gang. Tar utgangspunkt i et timinuttersopptak/jam hvor jeg leker med tremolo-synth, la så på et trommespor og til slutt litt gitar for å freshe opp enkelte partier.

Endret av Eivind August
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Skal ikke skryte på meg at jeg skjønner alt hva som foregår i disse sangene, men at jeg liker det er det ingen tvil om! ^_^

Hvor mange spor har du gående på det meste? Enkelte steder er lydbildet såpass komplekst at jeg mister oversikten og evnen til å skille en type lyd fra en annen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk!

Er ikke så mange spor, på de fleste er det ett med gitar, ett til to med synth, og evt. et med trommer og et med bass. Men noen steder lar jeg instrumentene gli over i hverandre, f.eks. får bassen til og høres ut som en synth eller synthen til å høres ut som gitar, slik at det blir litt kaos. Tar som regel et take med hvert instrument, starter med der grunnidéene ligger. Og effektene er selvfølgelig bare fra pedaler (unntatt de greiene på "The Kessel Run", der lekte jeg i Ableton). ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.