Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

iRerror - EA lager musikk


Eivind August

Anbefalte innlegg

Takk takk, hyggelig å høre! :)

Nå skal jeg ikke påstå at jeg lager ren støymusikk, da. Jeg bruker en del elementer fra støy, og noe av det jeg har laget har en relativt fri form, men jeg blander vel inn litt shoegaze, drone, space rock og en anelse chiptune også. Sjekk ut Merzbow og Masonna, der har du mye "ren" støymusikk.

Endret av Eivind August
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett eksempel på noe jeg har vært med på...er nok mindre melodiøst enn det du gjør Eivind, men kommer nok etter hvert til å prøve mer å integrere støy i "vanlig" musikk for eksempel istedenfor synth, eller bruke samples av støy i rytmeseksjonen eller oppunder tunge vrenggitarer for å gjøre lydbildet mer massivt. Eller kanskje noe helt annet? Mulighetene er så mange, og jeg synes det er moro å eksperimentere samtidig som det er litt deilig å jobbe uten satte regler på hvordan musikk skal låte :)

Dette sporet er tatt i fra en støy-session jeg gjorde sammen med en annen kar. Tok så med filene i studio og preppet de litt, og sendte de til en trommis jeg kjenner for gjennomlytting. Så rigget vi opp en kveld og gjorde trommeopptak med en god del ekstra rom-mikker (riktignok bare cymbaler som ble brukt her). Mikset i studio i etterkant

https://soundcloud.com/qualitynoiserecording/challenged-by-gravity-finale

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fett, basstom! Litt industrielt, veldig godt lydbilde. Minner kanskje litt om tidlig Einsturzende Neubauten, bare mer massivt. Cymbalene gjorde seg godt også :)

space: Ser absolutt den. Alle må ikke like alt osv. For min del synes jeg det er interessant å tøye grensene for melodi og/eller rytme, samtidig som jeg er veldig glad i "glitchy" lyder. Å skape et slags lydlandskap istedenfor en låt. Når det er sagt, liker jeg jo enkle poplåter også, og prøver å blande inn mye forskjellig i musikken min. Håper det ikke blir for sprikende i helheten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.